Hallo leden
Ik heb een polo 6n2 1.4 TDI. En het is ook nog eens een 3 cilinder Wtf
Ik had altijd een hekel aan een 3 cilinder maar het tegendeel heeft het zich bewezen ja het rijd goed ja het is snel voor maar 75pk en het is extreem zuinig 1 op 27 of meer op de snelweg voor 46 euro na Parijs en terug zonder moeite. Omdat ik nu gewend ben aan deze auto denk ik er aan om een andere turbo te laten plaatsen en een chippie . Maar de vraag is
Is het wel verstandig om een 3 cilinder een grotere turbo te geven en een chippie op maat ?
En welke turbo kan ik gebruiken voor mijn polo 6n2 tdi ? .
Als er geen mogelijkheden zijn verkoop ik de auto toch maar wel haha . Want dat gevoel van een tdi die kracht is onweerstaanbaar
Polo 6n2 turbo upgrade
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Re: Polo 6n2 turbo upgrade
Niet echt een vraag voor op een GTI forum, maar ik ga er toch op reageren.
Ik rijd een Seat Arosa met een 1.4 TDI motortje erin. Ik heb hem bij de 330.000km gechipt naar 100PK en 245Nm wat het vermogen leuk maakt en goed meekomend met het verkeer. Inmiddels staat er 363.000km op, en rijd nog helemaal prima.
Kwa turbo upgrades heb ik ook wel eens het e.e.a. naar gevraagd, maar er is weinig te koop wat als upgrade voor dit motortje verkocht wordt. Er zijn genoeg bedrijven die je huidige turbo ombouwen naar een overmaat, om hem zo groter te maken.
Wat ik ook wel eens heb gelezen is dat ze een turbo van een Golf 4 TDI met ARL motor (150pk standaard) pakken, en er letterlijk een gat afzagen van het spruitstuk, en daarna dichtlassen. Dit zou zo op de 3 cilinder motor moeten passen! Het nadeel hiervan is dat de turbo dusdanig groot is, dat de 3 cilindertjes heel hard hun best moeten doen om die slak op gang te krijgen. Je hebt dus heel laat een beetje power, iets wat mij niks lijkt met een diesel.
Mijn advies: Laat hem chippen en rijd er lekker verder mee! Ik heb nog wel een chip adresje... Moet je maar even PB doen als er interesse is
Ik rijd een Seat Arosa met een 1.4 TDI motortje erin. Ik heb hem bij de 330.000km gechipt naar 100PK en 245Nm wat het vermogen leuk maakt en goed meekomend met het verkeer. Inmiddels staat er 363.000km op, en rijd nog helemaal prima.
Kwa turbo upgrades heb ik ook wel eens het e.e.a. naar gevraagd, maar er is weinig te koop wat als upgrade voor dit motortje verkocht wordt. Er zijn genoeg bedrijven die je huidige turbo ombouwen naar een overmaat, om hem zo groter te maken.
Wat ik ook wel eens heb gelezen is dat ze een turbo van een Golf 4 TDI met ARL motor (150pk standaard) pakken, en er letterlijk een gat afzagen van het spruitstuk, en daarna dichtlassen. Dit zou zo op de 3 cilinder motor moeten passen! Het nadeel hiervan is dat de turbo dusdanig groot is, dat de 3 cilindertjes heel hard hun best moeten doen om die slak op gang te krijgen. Je hebt dus heel laat een beetje power, iets wat mij niks lijkt met een diesel.
Mijn advies: Laat hem chippen en rijd er lekker verder mee! Ik heb nog wel een chip adresje... Moet je maar even PB doen als er interesse is
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Polo 6n2 turbo upgrade
Oke :p