Carbon airintake

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
vr6-maniac
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
Type auto: a3 tfsi

Carbon airintake

Bericht door vr6-maniac »

Heej

Ben een beetje aan het rondkijken voor een airintake voor mijn a3.
Nu kom ik veel carbon intakes tegen maar wil het liefst wel een goede van echt carbon.

Nu ben ik tegen 1 aangelopen maar hij zegt dat ie van hg/oettinger is , maar er staat verder niets op , alleen een tuv brief waar oettinger op staat! .
Hoe kan ik dit het beste controleren en klopt het dat er aan de onderkant een gaatje zit??

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Gebruikersavatar
24TUNED
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 apr 2015, 22:15
Contacteer:

Re: Carbon airintake

Bericht door 24TUNED »

Heey vr6-maniac stuur mij even wat foto's en ik help je graag verder
24TUNED.com | Importeur en distributeur voor Nederland van het Duitse Bull-X uitlaatsystemen -- HF-Series intercoolers, Cold Air Intakes, Carbon luchtaanzuigingen en Turbo-optimalisatie onderdelen -- Performance Fluid Systems -- Silicone Factory Hoses
Afbeelding
vr6-maniac
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
Type auto: a3 tfsi

Re: Carbon airintake

Bericht door vr6-maniac »

Hoi Heb je een emailadres dan kan ik ze doormaken!
Gr
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Carbon airintake

Bericht door golf5gt »

groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
vr6-maniac
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
Type auto: a3 tfsi

Re: Carbon airintake

Bericht door vr6-maniac »

Ok , done 8-)
vr6-maniac
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
Type auto: a3 tfsi

Re: Carbon airintake

Bericht door vr6-maniac »

Nu stuit ik ook op een k&n intake , compleet dus waarbij de motor afdekking vervalt.
Is dit een goede optie? Of zuig dat teveel rotzooi aan??
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Carbon airintake

Bericht door golf5gt »

zijn op dit forum toch wel een aantal topics over intakes.
gebruik de zoekfunctie eens rechtsboven.
weetniet hoe dat zit bij een a3.
maar bij golf 5 gti / 6r enzo is het mooiste (lees beste) als je die kap weglaat.
en de aangezogen lucht rechtstreeks de turbo induikt.
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
vr6-maniac
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
Type auto: a3 tfsi

Re: Carbon airintake

Bericht door vr6-maniac »

Klopt , heb alle forums al doorgelezen
Maar niks over de verschillen tussen imitatie en echte airboxen

Over die k&n , kan hem voor 200 kopen en is een jaar oud! Op zich mooie prijs toch of niet?
Wat zouden jullie doen?
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Carbon airintake

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Ik zou het doen. Lijkt mij dat er in een jaar weinig mee kan gebeuren en nieuw kosten ze misschien wel het dubbelen.
vr6-maniac
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
Type auto: a3 tfsi

Re: Carbon airintake

Bericht door vr6-maniac »

Ja klopt

Maar is dit wel een goed systeem? Vind open luchtfilter altijd een beetje tricky met zand en dergelijke?
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Carbon airintake

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Heb zelf een pipercross systeem met open luchtfilter en volgens mij is het filter er juist om het zand buiten te houden. Ik heb er in ieder geval geen last van
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Carbon airintake

Bericht door golf5gt »

Ik heb ps de HF-Series full carbon HFI besteld bij 24tuned,
Voor zand enzo ben ik niet bang..
Dat filter zit er immers niet voor niks zoals hierboven vermeld
Wel zijn die wat duurder als de €200 voor de intake die jij op de kop kan tikken.
Geloof niet dat dat wat te lijden heeft in een jaar, desnoods nieuw filtertje erin.
Dan heb je alsnog een koopje!
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
vr6-maniac
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
Type auto: a3 tfsi

Re: Carbon airintake

Bericht door vr6-maniac »

Heej

Ik kan nu een hg hfi intake compleet kopen van een sirocco r 2.0 tsi cdla
Hij moet op.mijn a3 2.0 tfsi axx komen , mijn vraag of alles verder hetzelfde is? Alleen de aansluiting voor de dv moet ik dichtzetten toch? Of zit er ook verschil in buizen??
Gebruikersavatar
markosgti
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
Type auto: Golf 6 GTI ED35
Locatie: Emmen

Re: Carbon airintake

Bericht door markosgti »

Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Carbon airintake

Bericht door ChielED35 »

markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: Carbon airintake

Bericht door kaptino »

ChielED35 schreef:
markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
Heb de typhoon zelf op de 7 en daar zit wel gewoon een bak bij, ik denk dat er niet veel verschil inzit als hij op de 5 ook met een bak word geleverd.
Met raam open maakt hij ook een aardig geluid.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Carbon airintake

Bericht door ChielED35 »

kaptino schreef:
ChielED35 schreef:
markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
Heb de typhoon zelf op de 7 en daar zit wel gewoon een bak bij, ik denk dat er niet veel verschil inzit als hij op de 5 ook met een bak word geleverd.
Met raam open maakt hij ook een aardig geluid.
Ah, ik wist niet hoe dat zat bij een 7 zat. Had namelijk even zitten "googlelen" op afbeeldingen van een Typhoon bij de 5, vond dat nou niet echt een bak te noemen. Maar ik spreek hierin niet uit ervaring, maar alleen wat ik zie.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten