Carbon airintake
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
- Type auto: a3 tfsi
Carbon airintake
Heej
Ben een beetje aan het rondkijken voor een airintake voor mijn a3.
Nu kom ik veel carbon intakes tegen maar wil het liefst wel een goede van echt carbon.
Nu ben ik tegen 1 aangelopen maar hij zegt dat ie van hg/oettinger is , maar er staat verder niets op , alleen een tuv brief waar oettinger op staat! .
Hoe kan ik dit het beste controleren en klopt het dat er aan de onderkant een gaatje zit??
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Ben een beetje aan het rondkijken voor een airintake voor mijn a3.
Nu kom ik veel carbon intakes tegen maar wil het liefst wel een goede van echt carbon.
Nu ben ik tegen 1 aangelopen maar hij zegt dat ie van hg/oettinger is , maar er staat verder niets op , alleen een tuv brief waar oettinger op staat! .
Hoe kan ik dit het beste controleren en klopt het dat er aan de onderkant een gaatje zit??
Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Re: Carbon airintake
Heey vr6-maniac stuur mij even wat foto's en ik help je graag verder
24TUNED.com | Importeur en distributeur voor Nederland van het Duitse Bull-X uitlaatsystemen -- HF-Series intercoolers, Cold Air Intakes, Carbon luchtaanzuigingen en Turbo-optimalisatie onderdelen -- Performance Fluid Systems -- Silicone Factory Hoses


-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
- Type auto: a3 tfsi
Re: Carbon airintake
Hoi Heb je een emailadres dan kan ik ze doormaken!
Gr
Gr
Re: Carbon airintake
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
- Type auto: a3 tfsi
Re: Carbon airintake
Ok , done 

-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
- Type auto: a3 tfsi
Re: Carbon airintake
Nu stuit ik ook op een k&n intake , compleet dus waarbij de motor afdekking vervalt.
Is dit een goede optie? Of zuig dat teveel rotzooi aan??
Is dit een goede optie? Of zuig dat teveel rotzooi aan??
Re: Carbon airintake
zijn op dit forum toch wel een aantal topics over intakes.
gebruik de zoekfunctie eens rechtsboven.
weetniet hoe dat zit bij een a3.
maar bij golf 5 gti / 6r enzo is het mooiste (lees beste) als je die kap weglaat.
en de aangezogen lucht rechtstreeks de turbo induikt.
gebruik de zoekfunctie eens rechtsboven.
weetniet hoe dat zit bij een a3.
maar bij golf 5 gti / 6r enzo is het mooiste (lees beste) als je die kap weglaat.
en de aangezogen lucht rechtstreeks de turbo induikt.
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
- Type auto: a3 tfsi
Re: Carbon airintake
Klopt , heb alle forums al doorgelezen
Maar niks over de verschillen tussen imitatie en echte airboxen
Over die k&n , kan hem voor 200 kopen en is een jaar oud! Op zich mooie prijs toch of niet?
Wat zouden jullie doen?
Maar niks over de verschillen tussen imitatie en echte airboxen
Over die k&n , kan hem voor 200 kopen en is een jaar oud! Op zich mooie prijs toch of niet?
Wat zouden jullie doen?
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
- Type auto: Golf 6 gti
Re: Carbon airintake
Ik zou het doen. Lijkt mij dat er in een jaar weinig mee kan gebeuren en nieuw kosten ze misschien wel het dubbelen.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
- Type auto: a3 tfsi
Re: Carbon airintake
Ja klopt
Maar is dit wel een goed systeem? Vind open luchtfilter altijd een beetje tricky met zand en dergelijke?
Maar is dit wel een goed systeem? Vind open luchtfilter altijd een beetje tricky met zand en dergelijke?
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
- Type auto: Golf 6 gti
Re: Carbon airintake
Heb zelf een pipercross systeem met open luchtfilter en volgens mij is het filter er juist om het zand buiten te houden. Ik heb er in ieder geval geen last van
Re: Carbon airintake
Ik heb ps de HF-Series full carbon HFI besteld bij 24tuned,
Voor zand enzo ben ik niet bang..
Dat filter zit er immers niet voor niks zoals hierboven vermeld
Wel zijn die wat duurder als de €200 voor de intake die jij op de kop kan tikken.
Geloof niet dat dat wat te lijden heeft in een jaar, desnoods nieuw filtertje erin.
Dan heb je alsnog een koopje!
Voor zand enzo ben ik niet bang..
Dat filter zit er immers niet voor niks zoals hierboven vermeld
Wel zijn die wat duurder als de €200 voor de intake die jij op de kop kan tikken.
Geloof niet dat dat wat te lijden heeft in een jaar, desnoods nieuw filtertje erin.
Dan heb je alsnog een koopje!
groetjes, Danny.
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 21:30
- Type auto: a3 tfsi
Re: Carbon airintake
Heej
Ik kan nu een hg hfi intake compleet kopen van een sirocco r 2.0 tsi cdla
Hij moet op.mijn a3 2.0 tfsi axx komen , mijn vraag of alles verder hetzelfde is? Alleen de aansluiting voor de dv moet ik dichtzetten toch? Of zit er ook verschil in buizen??
Ik kan nu een hg hfi intake compleet kopen van een sirocco r 2.0 tsi cdla
Hij moet op.mijn a3 2.0 tfsi axx komen , mijn vraag of alles verder hetzelfde is? Alleen de aansluiting voor de dv moet ik dichtzetten toch? Of zit er ook verschil in buizen??
- markosgti
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 11 jul 2016, 04:13
- Type auto: Golf 6 GTI ED35
- Locatie: Emmen
Re: Carbon airintake
Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Het gaat om een golf 5 gti.
New: Golf MK6 GTI ED35 350pk/510nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Daily: Golf MK7 Variant 1.4 tsi 122pk dsg highline
Sold: Golf MK5 GTI 285pk/405nm
Re: Carbon airintake
Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- kaptino
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
- Type auto: Golf VII GTI perf.
- Locatie: Rotterdam
Re: Carbon airintake
Heb de typhoon zelf op de 7 en daar zit wel gewoon een bak bij, ik denk dat er niet veel verschil inzit als hij op de 5 ook met een bak word geleverd.ChielED35 schreef:Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
Met raam open maakt hij ook een aardig geluid.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Re: Carbon airintake
Ah, ik wist niet hoe dat zat bij een 7 zat. Had namelijk even zitten "googlelen" op afbeeldingen van een Typhoon bij de 5, vond dat nou niet echt een bak te noemen. Maar ik spreek hierin niet uit ervaring, maar alleen wat ik zie.kaptino schreef:Heb de typhoon zelf op de 7 en daar zit wel gewoon een bak bij, ik denk dat er niet veel verschil inzit als hij op de 5 ook met een bak word geleverd.ChielED35 schreef:Verschil zou hem kunnen zitten dat de CTS in een bak zit met afdichtingsrubbers aan de bovenkant zodat ie minder warme lucht van de motor pakt. De K&N is meer zonder behuizing als ik zo zie. Buisdiameter is volgens mij hetzelfde dus dat zal het verschil niet zijn.markosgti schreef:Omdat ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken, zit ik met het volgende. Ik twijfel tussen een K&N Typhoon en de cts turbo intake. Zit er eigenlijk wel eens verschil in? Ervaringen zijn welkom!
Het gaat om een golf 5 gti.
Met beiden ben je in ieder geval je originele afdekplaat kwijt.
Met raam open maakt hij ook een aardig geluid.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten