Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
FoxGTI
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door FoxGTI »

Ik zit met een probleem...

Auto rijdt nog altijd met goed gassen bokkerig en rare koppelpieken...

Nou is m'n auto ABT gechipt zal dit het gewoon zijn ? Lees op het web niet altijd even positieve reacties over ABT.

Nou weet ik dat hier iedereen JD geil is maar stel je voor dat het straks niet de chip is en het wat anders is, rij ik dan niet voor jan lul bijna 2 uur naar lochem of zeggen jullie gooi sws die jd chip erop ?

Ik hoor het graag word onderhand gek van dat gehikt en ben ook bang dat m'n blok schade op loopt..
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door ferry »

Lees je auto eerst even uit. Misschien komen er foutcodes naar boven. Als de auto eerder gewoon normaal heeft gereden zit het probleem waarschijnlijk ergens anders in.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
FoxGTI
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door FoxGTI »

Auto is urenlang nagelopen, bij het uitlezen kwam eruit een te lage druk in het spruitstuk, toen dachten dat mn LLM kapot was dit was niet het geval. Verder konden ze helemaal niks meer vinden. Auto had dit al toen ik hem kocht..
35EDITION

Re: Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door 35EDITION »

Komt mij wel bekend voor voor al met ( ABT ) chip.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door Edition30 »

Stuur een mailtje aan Mark van JD en leg het probleem voor. Zij kunnen de auto nakijken of deze goed is, doen ze toch voor ze beginnen met de tuning. En een JD chip rijdt gewoon beter dan een Abt (standaard Pon), dus als de auto technisch goed is lekker laten chippen door JD.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door Race Eend »

Precies je kunt bij ons eerst laten controleren of er niet iets anders aan de hand is. N75 klep kan ook stuk zijn, of toch een lekkage ergens.
Desnoods (tijdelijk ) even originele software erin en een diagnose rit maken.

Het is zeker niet zo dat als een auto binnen komt met een tuning die elders gedaan is, dat er altijd maar naar de tuning gewezen wordt, immers ga je een auto met een hardware defect ook niet goed krijgen met onze software.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
FoxGTI
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door FoxGTI »

Maar kunnen jullie dat dan ook meteen maken ? Niet dat ik dan voor niks kom zeg maar.
Maar de garage zei (waar of niet) dat ze de N75 klep ook hadden gecheckt net zoals de DV en Wastegate. Ze hebben ook naar lekkages gezocht door middel van rook.
Kwam verder niks uit dus vandaar dat ik zelf bij de chip uit kom.

Verder heeft de vorige eigenaar ook nog een carbonio intake en een andere uitlaat(volgens mij ook een midderdemper er tussen uit) geplaatst kan dit er misschien iets mee temaken hebben ? Beste is toch eerst de hardware aanpassen dan pas de software?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door Race Eend »

Dingen als N75 kunnen we wel maken, maar je kunt niet alles op voorraad hebben wat er aan een auto stuk gaat, dat heeft een dealer ook zeker niet.

Veel voorkomende storingsgevoelige delen liggen altijd op voorraad.

Toch kan het wel zijn dat je probleem ontstaat door de modificaties die niet meer aansluiten op de tuning. Denk dat dit de oorzaak is van je probleem. Gezien de belangrijkste dingen al gecontroleerd en uitgesloten zijn.

Ps: dit zijn wel dingen die je het best ook in je openingspost kan melden als je een probleem aan de kaak stelt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
FoxGTI
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 dec 2015, 11:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf 6 GTI ABT chip probleem ?

Bericht door FoxGTI »

Ik maak binnekort wel gewoon een afspraak!
Heb nu genoeg zekerheid om een keer langs tekomen.
En het kan er wss alleen maar beter op worden :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jaco en 12 gasten