Bij warme motor, raar geluid optrekken

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Bij warme motor, raar geluid optrekken

Bericht door Diiaan92 »

Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen... als de motor koud is geen enkel probleem.. Als de motor warm is en ik trek op blijf die hangen hoor je een rinkelend geluid en trekt dan pas op.. Als ik met raam open rijd klinkt t alsof er iets los zit onder de auto. T klinkt alsof er een soort bel (zoals een schoolbel) afgaat dit is 3 seconde daarna pak die gewoon normaal of ik langzaam of snel optrek maak niet uit... Hij doet t echt als ik er een tijdje mee rijd (na half uur ongeveer) 2 maanden geleden is de motor vervangen en heb vorige week de olie van de dsg laten verversen en een update van de dsg bij de dealer waarvan mijn auto vandaan komt staat 60 000 op. De dealer vertelde mij als t probleem aanhoud is waarschijnlijk me koppelingsplaat versleten en dat ik deze dan op moet rijden en dan moet vervangen.. Maar toen ik mijn auto pakte (koude motor) hij reed en trok ineens veel sneller was ik super blij met t resultaat. Alleen nu na een paar dagen weer t zelfde probleem .. Wie o wie kan mij helpen, ben bekant een vermogen kwijt aan deze auto.. T rijd gewoon niet lekker
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Bij warme motor, raar geluid optrekken

Bericht door Gti_strikeforce »

Belgerinkel...
Doet me denken aan één van mijn Honda Camino's. Had te maken met een scheve koppelingsplaat. Je hoorde het enkel bij stilstand. Bij optrekken en rijden was het weg. Nieuwe koppeling was er iets scheef opgeklopt.
golfbroeder
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2016, 17:59
Type auto: Golf MK6

Re: Bij warme motor, raar geluid optrekken

Bericht door golfbroeder »

Komt het geluid van onderuit de auto in de buurt van de turbo?

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Bij warme motor, raar geluid optrekken

Bericht door Diiaan92 »

Nee juist in t midden. T is echt alleen met optrekken en als die goed warm is.
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Bij warme motor, raar geluid optrekken

Bericht door jannick »

Diiaan92 schreef:Nee juist in t midden. T is echt alleen met optrekken en als die goed warm is.
Hoi, Ben jij er nog achter gekomen wat 't gepiep kan wezen?.. ik Vermoed dat ik het zelfde heb :shock:
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Bij warme motor, raar geluid optrekken

Bericht door Diiaan92 »

Hee, sorry ik lees t nu pas. T is heel raar maar sinds ik geen Esso meer tank en bp suprême is t probleem bij mij weggegaan. Hij trekt weer lekker en maakt ook dat geluid niet meer. Had laatst weer een keer Esso getankt, omdat bp niet in de buurt was en toen trok die weer rot. Ik wist niet dat benzine zoveel kon uitmaken. Ik weet ook niet of dit t probleem heeft verholpen maar bij mij is t op dit moment (ff afkloppen) weg
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 7 gasten