RobScania schreef:Eric H schreef:De club van 90 !
En ja, die bestaat echt, en ja het is wat je denkt !
Maar ik weet het goed gemaakt.
Als zij, met 90, rechts blijven, dan heb ik links tenminste alle ruimte !
Ga eens een dag mee dan zie je het ook van de andere kant(niet kwaad bedoeld), al begrijp ik je standpunt zeer goed,gewoon overal 3 baans dan was het probleem er niet.
Er zijn veel gollega,s die soms inhaalactie,s doen die niet kunnen, al heb ik mij daar zelf ook wel eens schuldig aangemaakt met teveel haast en stress.
Gr Rob
Rob,
Ik bedoel mensen met een personenauto die er bewust voor kiezen om 90 te gaan rijden.
Voor vrachtwagenchauffeurs niets dan respect en begrip.
Denk dat het wegbeeld er heel anders zou uitzien als er eens wat meer rekening gehouden werd met vrachtwagens ( bij invoegen, bij inhalen, bij het manouvreren door smalle dorpstraten )
Ik denk dat ik wel kan stellen dat als er iemand is die rekening houdt met bestuurders van grote voertuigen ( tractoren, touringcars, vrachtwagens ) ik dat wel ben.
Als ik een vrachtwagen tegenkom bij ons op de dijk, en ik heb de vrije baan ( dwz de geparkeerde auto's staan aan de kant van de vrachtwagen ) dan duik ik alsnog naar links ( tussen de geparkeerde auto's ) om de vrachtwagen de mogelijkheid te geven in een keer door te rijden.
Scheelt ons alletwee ge-erger. Levert me ook altijd een seintje of opgestoken duim op !
Het enige dat ik vervelend vind bij vrachtwagen chauffeurs is de, soms wel erg kleine, onderlinge afstand die ze aanhouden. Zeker bij op- en afritten is dit zeer lastig/gevaarlijk om er dan als bestuurder van een personenwagen tussen te komen.
Als ze daar nou wat meer rekening mee zouden houden is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.
Liever een bestuurder die rustig rijdt, maar zich wel goed bewust is van zijn/haar positie op de weg en in het verkeer, dan een bestuurder die hard rijdt maar totaal geen rekening houd met de medeweggebruikers !!
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!