Waar heb jij een hekel aan in het verkeer

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
adjego

Re: Waar heb jij een hekel aan in het verkeer

Bericht door adjego »

Ik heb ook wel een paar ergernissen, ook al rijd ik dan geen GTI...:$

Geen richting aangeven bij het verlaten van een rotonde.

Maar mijn grootste ergernis is toch nog wel:

Invoegen en er vanuit gaan dat mensen die op de snelweg rijden, ruimte voor je gaan maken.
Mooi voorbeeld:

Ik rijd met een 100 km/u waar je 120 mag (ja weet ik langzaam). Voor mij, achter mij, en links naast mij rijd niemand. Ook niemand te zien in de wijde omtrek. Er komt een invoegstrook aan, met daarop een Volvo, welke het presteert om precies, maar dan ook precies naast mij uit te komen, en er vervolgens blijft rijden, met als gevolg, dat het raampje van de Volvo open ging, en er een handgebaar kwam van, "Euh schuif eens een baan op, ik moet invoegen". Ik ben dus mooi blijven rijden waar ik reed...:D

Misschien denken anderen hier anders over, maar ik heb altijd geleerd dat invoegen een bijzondere verrichting is, en dat je dus zelf iedereen voor moet laten gaan. Ik zeg niet dat ik nooit ruimte maak, maar als er zoveel ruimte is, lees niemand anders dan ik op de snelweg, ga ik echt niet aan de kant.
Vag-Com -> Eindhoven
Dirk
Type auto: Golf MK5 GTI
Contacteer:

Bericht door Dirk »

heb je gelijk in, omdat mensen vaak omgaan als gunst wordt het maar gezien als dat het moet ofzo. Als invoeger moet JIJ je aanpassen aan het overige verkeer, niet andersom (al is dat wel sociaal wanneer het mogelijk is). In jouw geval had die kerel gewoon of wa meer gas moeten geven of gas los moeten laten. Ik geef je dan ook groot gelijk ;)!
Audi A4 1.8 TFSI
Vdub

Bericht door Vdub »

Haha, zijn raam openen en moeilijk gaan zitten gebaren. Simpelweg afremmen of iets meer gas had toch minder moeite gekost :lol:
Groet VDub.
Candy White VI GTI JD Engineering Stage2 - JMTuning 3inch Downpipe - APR Carbonio Intake - 311PK - 445NM - Audio by Audison & Digital Designs
240

Bericht door 240 »

Flitspalen en ander berm-gespuis.
Linksplakkers en middenbaanplakkers.
Bestuurders die hem er snel voor weten te gooien en meteen vergeten waar het gaspedaal zit.
Mensen die echt 20km/u onder de max. snelheid rijden op een weg waar je niet in kan halen.
Voetgangers die met hun poten niet van andermans auto af kunnen blijven (lees: beschadigen door er tegenaan te lopen met hun ritssluiting)
superdave
Type auto: GTE

Bericht door superdave »

aan mensen die het niet kunnen hebben dat jij een snellere / mooiere auto hebt, en je dan gaan zieken! (express 65 rijden ipv 80, en dan gas geven als je inhaalt, dat soort grappen)
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
MarcoGTI
Type auto: Golf MK7-5 GTI PP

Bericht door MarcoGTI »

Mensen die zich bemoeien met jou rijstijl (rij goed door maar niet aso) door middel van lichtsignalen oid, terwijl ze zelf zonder licht in de regen, geen knipper gebruiken of al bellend proberen een sigaret aan te steken op een rotonde.
MK7.5 GTI PP DSG 2018
Ex. MK5 GTI 2007
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

superdave schreef:aan mensen die het niet kunnen hebben dat jij een snellere / mooiere auto hebt, en je dan gaan zieken! (express 65 rijden ipv 80, en dan gas geven als je inhaalt, dat soort grappen)

Yeah Buddy!
Haat die mensen echt!!
Rijd tijdelijk in een 335D Coupé van 2006
Gister ritje Arnhem is nu allemaal 100kmph omdat ze met de weg bezig zijn
Rijd ik er al 110/120 komt er een 318/320 achter me kleven ik netjes links rijden 120 want rechts reed een hele strook al 100
Na 1km gaatje rechts ik naar rechts komt er weer een invoegstrook, dus even een beetje gas en weer naar links 120 rijden kerel achter me helemaal gek aan het doen ik weer naar rechts komt er weer verkeer aan dus ik beetje gas weer naar links
5km verder afslag naar rechts ik even stukje doorrijden ga rechts af deze jongeman ook naar rechts komt die naast me staan voor ook links af vraagt die waarom ik hem niet er langs liet dus ik zeg moet je een normale frikandel lease met iets meer pk's
Deze man helemaal op gefokt zijn raampje dicht, werd het groen trekt die vol gas weg, ik gewoon normaal blijft naast hem rijden lach een keertje en geef beetje gas bij naaaaaah deze kerel die ging me een bosje door het lint haha ik lach helemaal dubbel hem zwaar uit aan het lachen dus ik moest de eerste links ik tuuter netjes na deze jongeman krijg ik de middel vinger terug (Y)
Goed bezig met je 318 lease bak hahaha

Groeten uit Nijmegen kut :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
240

Bericht door 240 »

LOL ja het "instapmodelletje".

Vandaag ook een paar losers in een vooral snel uitZIENde golf. Ik rij normaal, komen ze achter je rijden, bumperkleven. Dus ik naar rechts, laat ze voorbij, zitten ze zo ongeveer achterstevoren in die auto om die van mij te checken. En vervolgens hebben ze ruim baan, dus dan denk ik geef ff gas dan. maar toen bleek ook dat er wat pk's ontbraken :lol: (heb ik hen ff aangeduwd :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door 240 op 07 sep 2011, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Dit is het instapmodelletje waar ik in reed

http://link.marktplaats.nl/472199983 *Iemand interesse :P*
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
240

Bericht door 240 »

Nice car!
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Weer even on-topic. Dus waar heb jij een hekel aan in het verkeer.

Aan auto`die voor mij rijden :roll: :roll:
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Eric H
Type auto: Golf MK5 Gti

Bericht door Eric H »

De club van 90 !
En ja, die bestaat echt, en ja het is wat je denkt !

Maar ik weet het goed gemaakt.
Als zij, met 90, rechts blijven, dan heb ik links tenminste alle ruimte !
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
wehoo

Bericht door wehoo »

Alle truckers ten spijt, zou ik zeggen: verhoog de max. snelheid van de truckers en geef ze tegelijkertijd een inhaalverbod. 8-) :idea:
(tenzij ze incognito in een GTI rijden :lol: :lol: :lol: )
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Edition30

Bericht door Edition30 »

wehoo schreef:Alle truckers ten spijt, zou ik zeggen: verhoog de max. snelheid van de truckers en geef ze tegelijkertijd een inhaalverbod. 8-) :idea:
Nog beter geef ze een aparte rijstrook, net zoals op de A16 thv de Brienenoordbrug. Maar dan wel met de restrictie dat ze niet meer mogen inhalen.
Gr. Renco

MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Gister die witte auto met van die rode blauwe strepen en een lichtbak op zijn dak,
Die me een compliment kwam geven over mijn mooie auto en daarbij vertelde dat mij dagrijdverlichting niet oranje mag zijn,
Daarbij mij antwoord was is USA Baby!
Toen zei die mag dat daar dan wel :| (ja meneer met je pet dat mag daar wel, dat is daar standaard,) Nou eerlijk zegt deze man met zijn pet ik vind het er wel stoer uitzien maar als je nou je xenon aan doet dan zien we het niet zo goed dus dan word je waarschijnlijk niet meer aan gehouden, Toen antwoorden ik staan aan Oke meneer een fijne dag verder
Tot ziens ,daaaaag prettige dag verder (niksnut)
Groetjes Tonnie
JonasV

Bericht door JonasV »

Tja de agenten hier krijgen natuurlijk geen les in wat in Amerika wel mag. Het is veel dikker vind ik zoals veel auto's in amerika rond rijden met de oranje DRL en sidemarkers.
Gelukkig deden ze er verder niet moeilijk over!

De diverse Amerikaanse pick-ups in NL rijden vaak ook nog met de US setup rond volgens mij dus het zal wel weer op type goedkeuring vallen.
RobScania

Bericht door RobScania »

wehoo schreef:Alle truckers ten spijt, zou ik zeggen: verhoog de max. snelheid van de truckers en geef ze tegelijkertijd een inhaalverbod. 8-) :idea:

Al jaren mee eens,gewoon zoals in GB 96 km.
RobScania

Bericht door RobScania »

Eric H schreef:De club van 90 !

Ga eens een dag mee dan zie je het ook van de andere kant(niet kwaad bedoeld), al begrijp ik je standpunt zeer goed,gewoon overal 3 baans dan was het probleem er niet.
Er zijn veel gollega,s die soms inhaalactie,s doen die niet kunnen, al heb ik mij daar zelf ook wel eens schuldig aangemaakt met teveel haast en stress.

Gr Rob
wehoo

Bericht door wehoo »

RobScania schreef:

Ga eens een dag mee dan zie je het ook van de andere kant, al begrijp ik je standpunt zeer goed,gewoon overal 3 baans dan was het probleem er niet.

Gr Rob
De weg Venlo-Duisburg en vice versa heeft overdag een inhaalverbod voor vrachtverkeer. Tevens heeft deze weg op dit stuk geen snelheidsbeperking. Gevolg: goede doorstroming en lekker te rijden. Ware het niet dat truckers op de rechterbaan regelmatig in de zomerperiode worden opgehouden door NL'ers met een sleurhut. Deze sleurhut NL'ers krijgen door het achteropkomende vrachtverkeer zodanig op hun stuipen, dat ze uitwijken naar de linkerbaan. En daar met een slakkengangetje het goed doorstromende snelle verkeer tegenhouden.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
JonasV

Bericht door JonasV »

Sleurhutten moeten ze gewoon verplichten om alleen snachts te rijden. Dan hebben we er het minste last van
240

Bericht door 240 »

Gewoon de linkerbaan GTI only maken :mrgreen:
Eric H
Type auto: Golf MK5 Gti

Bericht door Eric H »

RobScania schreef:

Ga eens een dag mee dan zie je het ook van de andere kant(niet kwaad bedoeld), al begrijp ik je standpunt zeer goed,gewoon overal 3 baans dan was het probleem er niet.
Er zijn veel gollega,s die soms inhaalactie,s doen die niet kunnen, al heb ik mij daar zelf ook wel eens schuldig aangemaakt met teveel haast en stress.

Gr Rob
Rob,

Ik bedoel mensen met een personenauto die er bewust voor kiezen om 90 te gaan rijden.
Voor vrachtwagenchauffeurs niets dan respect en begrip.
Denk dat het wegbeeld er heel anders zou uitzien als er eens wat meer rekening gehouden werd met vrachtwagens ( bij invoegen, bij inhalen, bij het manouvreren door smalle dorpstraten )

Ik denk dat ik wel kan stellen dat als er iemand is die rekening houdt met bestuurders van grote voertuigen ( tractoren, touringcars, vrachtwagens ) ik dat wel ben.

Als ik een vrachtwagen tegenkom bij ons op de dijk, en ik heb de vrije baan ( dwz de geparkeerde auto's staan aan de kant van de vrachtwagen ) dan duik ik alsnog naar links ( tussen de geparkeerde auto's ) om de vrachtwagen de mogelijkheid te geven in een keer door te rijden.
Scheelt ons alletwee ge-erger. Levert me ook altijd een seintje of opgestoken duim op !

Het enige dat ik vervelend vind bij vrachtwagen chauffeurs is de, soms wel erg kleine, onderlinge afstand die ze aanhouden. Zeker bij op- en afritten is dit zeer lastig/gevaarlijk om er dan als bestuurder van een personenwagen tussen te komen.
Als ze daar nou wat meer rekening mee zouden houden is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.

Liever een bestuurder die rustig rijdt, maar zich wel goed bewust is van zijn/haar positie op de weg en in het verkeer, dan een bestuurder die hard rijdt maar totaal geen rekening houd met de medeweggebruikers !!
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Edition30

Bericht door Edition30 »

Oh ja schiet mij nog een ergnis te binnen. Vrachtwagenchaufffeurs die rijden alsof ze in een GTI zitten met een vrachtauto. Helemaal geldt dit voor busjes. Lekker scheuren met het busje van de baas met 140 km/u op de linker baan. Lekker bumper kleven en links rechts hoeken en snijden en dat natuurlijk zonder richtingaangevers.
Gr. Renco

adjego

Bericht door adjego »

Vag-Com -> Eindhoven
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Echte gangsters hebben geen haast! :-) moehahaha! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”