Motor kapot golf 5 gti

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Re: Motor kapot golf 5 gti

Bericht door Spuugemmer »

SabGTI schreef:@Chris zag je geen splinters ???? ik was er zelf niet bij toen ze gingen kijken maar me vriend.

en wat is carbon vorming ? :oops:
We hebben de olie opgevangen in de grijze bak. Maandag zal ik even kijken of er gruis (splinters) in de olie zitten.

Carbonvorming....

De carterventilatie is gekoppeld aan de inlaat. uit de carterventilatie komen olie(dampen) en condens. Deze slaan neer op metalen delen en worden daar een zwarte koek welke de werking van de vitale delen van de motor verminderen.

Een met carbon vervuild plaatje uit de inlaat en een die is schoongemaakt.

Afbeelding

Hier is het neer geslagen op de inlaatklepstelen.

Afbeelding

En zo ziet de klep eruit als je hem uit de kop haalt. Je ziet hier ook een dikke rand op de klepsteel zitten. Dit komt door ophoping van de carbonvorming.

Afbeelding

dit is het als je het opvangt

Afbeelding
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Dit is dus wat een oil catch can helpt te voorkomen?
Spuugemmer

Gele prut op de laatste foto is wat de oil catch tank opvangt en mede helpt verminderen/voorkomen.
Golf MK1 GTI
jarno1979

Bericht door jarno1979 »

Helemaal schoon blijft het nooit omdat er door de klepoverlap uitlaatgassen terugstromen via de cilinder in het inlaattraject waardoor zich er icm de oliedamp en vettige afzetting vormt op de kleppen.

Regelmatig langer dan 20 minuten boven de 4750rpm met redelijke belasting rijden helpt de afzetting ook verminderen door de hogere temperaturen die je dan krijgt.soort zelfreinigend effect treed dan op.

Korte stukjes rijden verergeren de aanslag.
Spuugemmer

Update:

De motor gaat wel rond maar soepel is anders. De olie maar even bekijken dan.....

Afbeelding

Er zit inderdaad wel het een en ander aan metaaldeeltjes is.

We gaan dus maar verder met het demonteren..

Afbeelding
Golf MK1 GTI
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door JimmyGTI »

jarno1979 schreef:Helemaal schoon blijft het nooit omdat er door de klepoverlap uitlaatgassen terugstromen via de cilinder in het inlaattraject waardoor zich er icm de oliedamp en vettige afzetting vormt op de kleppen.

Regelmatig langer dan 20 minuten boven de 4750rpm met redelijke belasting rijden helpt de afzetting ook verminderen door de hogere temperaturen die je dan krijgt.soort zelfreinigend effect treed dan op.

Haha ik heb de oplossing ''De ring''.
Mijnes moet wel schoon zijn. De olietemp. was 120 graden toen ik eraf kwam ( :oops: )
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Spuugemmer

JimmyGTI schreef:
jarno1979 schreef:Helemaal schoon blijft het nooit omdat er door de klepoverlap uitlaatgassen terugstromen via de cilinder in het inlaattraject waardoor zich er icm de oliedamp en vettige afzetting vormt op de kleppen.

Haha ik heb de oplossing ''De ring''.
Mijnes moet wel schoon zijn. De olietemp. was 120 graden toen ik eraf kwam ( :oops: )

120 graden? Dan heb je ook geen gas gegeven 8-) ..... Maar met alleen temperatuur ga je echt de motor niet schoon krijgen...
Golf MK1 GTI
Mackdennis

En met dit? (heb ik ff uit een ander topic gepikt)

Dit heb ik zelf ook gebruik naar mijn mening ik vind het Super werken
Ik had tijdje terug dat mijn auto beetje inhield & hikte, op Volle Tank 2 flesjes Full System Cleaner Gebruikt heb geen last meer van inhouden en hikken,
Bij mijn grote beurt heb ik de Motor Flush gebruikt,
Makkelijk te gebruiken Auto warm laten draaien Flesjes bij de olie vuldop erin doen 45min laten draaien de motor om de 15min klein beetje gas geven even vast houden en weer laten draaien na de 45min olie aftappen
Dan de motor na spoelen met aktion olie of andere goedkope olie deze kleine 30min laten draaien daarna aftappen,
En dan de gewenste olie in de auto en je zal meteen verschil merken de auto loopt een stuk mooier na mijn mening

Gr Tonnie

Forté Fuel System Cleaner is een complex mengsel van speciaal geselecteerde oplosmiddelen in combinatie met oppervlakteactieve stoffen en bindmiddelen die tezamen afzettingen oplossen die zich in brandstofsystemen vormen. Bij gebruik volgens voorschrift in het brandstofsysteem van een benzinemotor biedt Forté Fuel System Cleaner de volgende voordelen:

Reinigt de brandstoftank, brandstofpomp en het gehele injectiesysteem.
Herstelt sproeibeelden door reiniging van de injectoren en verstuivers.
Verbetert de mengselbereiding door snellere en correcte reactie van de regelkring van de ECU.
Lost teer, vernis en hars op in het gehele brandstofsysteem.
Stabiliseert de met alcohol vermengde loodvrije brandstoffen.
Neutraliseert zuren die gevormd worden ten gevolge van oxidatie van de brandstof.
Verlaagt het brandstofverbruik en verbetert de motorprestaties.
Verbetert de werking van zowel de lambdasonde als de katalysator.

Forté Fuel System Cleaner is compatibel met alle soorten benzine, inclusief benzine voorzien van synthetische componenten. Het product bevat geen stoffen en veroorzaakt geen gevolgen waardoor de garantie van de fabrikant kan komen te vervallen. Forté Fuel System Cleaner moet regelmatig bij de servicebeurt gebruikt worden en als symptomen er op duiden dat een behandeling noodzakelijk is.

Forté Motor Flush is een complex mengsel van speciale oplos-, dispergerende en reinigingsmiddelen dat aan de oude motorolie wordt toegevoegd, voor de olie verversing. Bij gebruik volgens voorschrift biedt Forté Motor Flush de volgende voordelen:

Verwijdert black en white sludge en ingedikte olie uit het motorcarter.
Reinigt en smeert de motor inwendig.
Neutraliseert de zuurgraad van de achterblijvende motorolie.
Voorkomt dat een deel van het additiefpakket van de nieuwe olie verbruikt wordt om residu van de oude olie te neutraliseren.
Reinigt zuigerveergroeven, waardoor de zuigerveren weer naar behoren kunnen functioneren.
Stabiliseert de compressie-einddrukken en de cilindervulling.
Reinigt hydraulische klepstoters en systemen voor verstelling van de nokkenastiming.
Vermindert de inwendige vervuiling via het EGR- en carterventilatiesysteem en reduceert de roetbelasting van roetfilters bij dieselmotoren.

Herstelt verloren motorvermogen en heeft een gunstige invloed op het brandstofverbruik.

Forté Motor Flush is speciaal ontwikkeld om een motor inwendig efficiënt te reinigen, terwijl de smeercapaciteit tijdens de reinigingsprocedure behouden blijft. Forté Motor Flush is onschadelijk voor motordelen, inclusief uitlaatgasnabehandelingsystemen. Het product is volledig compatibel met alle soorten motoroliën voorzien van classificaties en specificaties volgens ACEA, API, ILSAC en afzonderlijke automobielfabrikanten.

Forté Motor Flush kan veilig toegepast worden bij motorfietsen voorzien van een natte plaatkoppeling, omdat het product de wrijvingseigenschappen van de motorolie niet verandert.

Of met zo'n boost cooler stage 2??
Staat ook al wat over geschreven in een ander topic.
jarno1979

Bericht door jarno1979 »

die flush helpt niet voor je inlaat traject,komt de olie niet,tevens komen de tank toevoegingen daar ook niet omdat de tfsi direct ingespoten is.
Spuugemmer

Water/meth injectie is leuk maar heeft ook nadelen.....Water tast ook kleppen aan....
Golf MK1 GTI
Mackdennis

jarno1979 schreef:die flush helpt niet voor je inlaat traject,komt de olie niet,tevens komen de tank toevoegingen daar ook niet omdat de tfsi direct ingespoten is.
Die oil flush doe je als je je olie gaat ververzen.
Dus zou wat van die vuil uit je motor mee moeten nemen.
Echter niet bij de kleppen.

Toch is er ook spul dat je bij je brandstof gooit die dan na verbranding toch ook een schoonmaak effect heeft.

Geen idee of dit allemaal werkt.. En of wel zo goed voor ke motor is???

@chris

Wat is dan de beste ma ier om dat soort rotzooi in je motor.
Te reinigen?
En daarna nieuwe aanslag te voorkomen?
Spuugemmer

Mackdennis schreef:
jarno1979 schreef:die flush helpt niet voor je inlaat traject,komt de olie niet,tevens komen de tank toevoegingen daar ook niet omdat de tfsi direct ingespoten is.
Die oil flush doe je als je je olie gaat ververzen.
Dus zou wat van die vuil uit je motor mee moeten nemen.
Echter niet bij de kleppen.

Toch is er ook spul dat je bij je brandstof gooit die dan na verbranding toch ook een schoonmaak effect heeft.

Geen idee of dit allemaal werkt.. En of wel zo goed voor ke motor is???

@chris

Wat is dan de beste ma ier om dat soort rotzooi in je motor.
Te reinigen?
En daarna nieuwe aanslag te voorkomen?
Vorige week was hier een vertegenwoordiger van Forte.....Er is inderdaad een flush, een flesje dit en een flesje dat. Maar op de vraag zeg en al het vuil waar gaat dat heen?? Ja via de uitlaat.... Oke dus door de turbo en tegen te kat aan. Enige wat hij daarop zij was ja dat wil je eigenlijk ook niet..... Dus dat was ook geen oplossing.

catchtank is het beste om het op te vangen en zo ver mogelijk tegen te gaan. Uit elkaar halen ene schoonmaken. Maar dat is een prijzige hobby.....
Golf MK1 GTI
Spuugemmer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Golf MK1 GTI
Eric H
Type auto: Golf MK5 Gti

Bericht door Eric H »

Die eerste twee foto's doen mij de wenkbrouwen tot onder mijn haargrens optrekken.....

WTF is dat nou......
Is dat nou echt een beetje knutsel/isolatietape/ty-rip montage werk ???
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
SabGTI
Type auto: Golf MK5 R32

Bericht door SabGTI »

raar om je auto zo te zien..

wat zijn die eerste 2 plaatjes ? iets met de lamp maar is er iets kapot ?
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

1ste foto is de lampophanging . Dit is een bekend kwaaltje bij een Golf V dat de ophaning breekt. Waardoor je lamp dus los zit. Bij mij is er ook 1 gebroken helaas.

Vw heeft hier reparatiekitjes voor:

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol ... /ES252759/
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Mackdennis

Gaaf steeds foto's!!
Zie ik nu dat het koelvloeistof expansievat al reeds vervangen is?
Staat met stifs het 1 en ander op geschreven!

Bedankt voor de tip chris.. Is me duidelijk.. Oil catch can!!
Is het wel nuttig voor een olie wissel om er een oil flush in te gooien?

Doen jullie spoelen bij onderhoud?
SabGTI

Bericht door SabGTI »

ohja zo iets hoorde ik toen bij de vw dat me lamp vervangen moest worden, maar toen bracht ik de auto bij de spuiterij en toen hadden ze het gemaakt met een kitje. maar is niet zo goed dus ? nieuwe lamp was best prijzig €750 !!! welke kant is het ? want als je voor de auto staat de linkerlamp is nieuw (vergoed van de verzekering)
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Spuugemmer

Ophanging bestuurderszijde koplamp is gebroken. Verder wat geknutselde stekkers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Golf MK1 GTI
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Toevallig Schade auto ?
Geen rare kit naden ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
SabGTI

Bericht door SabGTI »

:shock: hopelijk komen er niet nog meer rare dingen tevoorschijn :shock:
Golf 5 GTI bj. 2005 ABT
Spuugemmer

tonnie024 schreef:Toevallig Schade auto ?
Geen rare kit naden ?

Is niet de eerste auto met wat geknutselde stekkers. Dit komt meestal omdat eraan gesleuteld is door iemand die niet weet hoe de stekkers los gaan. en dan breekt er wel eens wat af. Netjes was het geweest om de stekkers dan te vervangen. Maar goed zo kan het ook.....

Gerard (een van onze monteurs) is lekker bezig vandaag met als resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Golf MK1 GTI
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

Pijnlijk om te zien altijd zo'n hart operatie. Ik ga dit wel blijven volgen! Ik ben benieuwd waar de oorzaak zit
Spuugemmer

Zo spannend is het allemaal niet hoor.....
Golf MK1 GTI
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Het doet me al pijn en het is niet eens mijn eigen auto
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”