GTI gezinsauto ja of nee...

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Jeffreyvdt

GTI gezinsauto ja of nee...

Bericht door Jeffreyvdt »

[MOD] Topic gesplitst uit het verkoop topic! [/MOD]
tonnie024 schreef:Ja, dat is waar.
Maar ik zit met me zoontje die ik anders elke keer erin moet gooien via de voorstoelen ;)
Iedereen gebruikt de GTI als gezin auto zeker.
Zonden vind ik.
Laatst gewijzigd door Jeffreyvdt op 19 nov 2011, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
wehoo

Re: VW Golf V R32

Bericht door wehoo »

jeffreyvdt schreef: Iedereen gebruikt de GTI als gezin auto zeker.
Zonden vind ik.
Wat is zonde? Een gezin te hebben? ;) ;) :lol: :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

jeffreyvdt schreef:
tonnie024 schreef:Ja, dat is waar.
Maar ik zit met me zoontje die ik anders elke keer erin moet gooien via de voorstoelen ;)
Iedereen gebruikt de GTI als gezin auto zeker.
Zonden vind ik.
Huh.......waar moet ik mijn gezin anders in vervoeren dan? Een auto is toch om van A naar B te rijden? In het geval van de GTI snel en met een glimlach, maar nog steeds een vervoersmiddel.
Groeten, Nico
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Wat is er zonde aan om een Gti rijden met je gezin ?
Snap totaal niet wat er zonde moet zijn het blijft een stukje ijzer
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jeffreyvdt

wehoo schreef:
jeffreyvdt schreef: Iedereen gebruikt de GTI als gezin auto zeker.
Zonden vind ik.
Wat is zonde? Een gezin te hebben? ;) ;) :lol: :lol:
Sorry moest het nog effen kwijt.
Wat er zonde is ja misschien ook wel een gezin auto te hebben. :?
En als je een auto een stuk ijzer vind dan kan je net zo goed gaan fietsen of de bus nemen oh nee wacht dat is ook een stuk ijzer. :|
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

Je meningen mogen wel iets genuanceerder vind ik Jef.
Jij vind persoonlijk 5 deurs lelijk en onsportief op een gti, dat kan en dat mag dat je dat vind. MAar dat betekend niet dat iedereen dat moet vinden en de auto er daadwerkelijk minder sportief of lelijk van wordt.
Beetje begrip/respect voor iedereens wensen zou mooi zijn.
Wij hebben ook een 5 deurs en vind het ideaal. Een 3 deurs is net wat strakker, dat wel maar ik vind 5 deurs helemaal niet misstaan.
En als iemand zijn 5 deurs gti gebruikt als een gezins auto met kinderzitje en alles er op, ben je dan opeens geen liefhebber meer en ben je niet zuinig op je meer als of het oud ijzer is?
Beetje kwats als je het mij vraagt

En nu weer ontopic ;)
Dirk
Contacteer:

Bericht door Dirk »

je kan het ook weer zo zien, dat mensen als gezinsbak een gti rijden! dat had ook anders gekunnen!

Afbeelding

Is de gti dan ineens wel weer geschikt voor gezinnetjes? of zou jij dan de gti laten staan en zo'n hok voor erbij kopen?
Audi A4 1.8 TFSI
HansR32
Type auto: Golf mk5 R32

Bericht door HansR32 »

Hier ligt duidelijk een gevoelig punt....... :-)
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Re: GTI gezinsauto ja of nee...

Bericht door Wilcoos »

Ik vind dit ook redelijk kort door de bocht, De Golf is nog steeds een enigszins normale gezinsauto, dat er toevallig een GTI (en nog meer) uitvoering van is maakt het niet ineens een tweezitter die niet als gezinsauto geschikt is.

Als een huisvrouw met haar Porsche 911 turbo haar vier kleine kinderen naar school brengt ben ik het met je eens, maar de GTI lijkt mij de ideale oplossing voor sportieve papa's en mama's. (en kinderen)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Ik vind inderdaad een 3 deurs mooier ogen..
Echter als ik geen kinderen had..
Had ik wel een sirocco of een audi tt of iets in die trent genomen.

Ik wilde juist een vlotte leuke gezins auto.. En dan kom je al snel bij een gti
En dan is het gekloot met een 3 deurs dus niks..

Nou ja dat is mijn mening..
Ieder zijn ding!
MarcoGTI
Type auto: Golf MK7-5 GTI PP

Bericht door MarcoGTI »

Ja, onze GTI wordt meest door vrouw gebruikt om naar AH te rijden, naar school of haar werk. Rij zelf hele week in caddy van mijn werk. Maar vind het heerlijk om hem in weekend ff uit te laten. Zie in golf 5-deurs GTI dus de ideale mix tussen gezinswagen en iets leuks voor papa en dat voor een prijs die je met een modaal salaris met liefde voor auto's kan/wil betalen. Een merk met 4 ringen maakt ook hele leuke en snelle gezinsavants. Iets met S of RS ofzo. :P
MK7.5 GTI PP DSG 2018
Ex. MK5 GTI 2007
wehoo

Bericht door wehoo »

Het lijkt alsof verschillende kenmerken niet samen kunnen/mogen gaan.
- gezinsauto: een typering die (vaak door auto-journalisten) wordt gebruikt voor ruimte en praktische mogelijkheden,
- sportieve auto: een typering die (wederom door o.a. de auto-journalisten) wordt gebruikt voor snelheid en vormgeving.

Uiteraard helemaal subjectief, maar gepresenteerd als de "enige" waarheid. 8-)

Het schijnt dat deze twee kenmerken niet samen kunnen gaan. Waarschijnlijk zal de tijd - in de loop der jaren - anders doen denken. ;) :lol: :lol:

(vroeger in lang vervlogen tijden, plakte ik rallye-strepen op mijn Mini, hetgeen hem een sportief uiterlijk gaf, maar geen meter sneller deed rijden. Nu rij ik zonder rallye-strepen in een opgevoerde 200pk+ bolide). Och.. waar zit het verschil :?: :D

Wat dacht je van deze, alhoewel het model ook flopte:

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Nou een audi rs6 advant hmmmm heerlijke gezins auto!!
Alleen voor mij helaas niet te ondeehouden en te betalen kwa maand lasten..(een wat oudere he!)
Een nieuwe uiteraard ook niet vanwege de aanschaf.
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Beetje jammer dat topic starter waarschijnlijk eeuwig maagd blijft en geen vrouw en kind wil
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
wehoo

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:Beetje jammer dat topic starter waarschijnlijk eeuwig maagd blijft en geen vrouw en kind wil
Euhh.... we spelen niet op de man. (ongeschreven afspraak). :idea:
En misschien voor de duidelijkheid: je hoeft geen maagd te blijven, ook al heb je geen vrouw en kind. 8-)

(maar ik ga ervan uit dat mocht iemand GTI liefhebber blijven en een gezin kondigt zich aan, hij/zij er toch in blijft rijden). :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
NICO!
Forumeigenaar

Bericht door NICO! »

@tonnie

We zijn niet zo'n forum, probeer dat soort opmerkingen maar niet te doen.
Groeten, Nico
NICO!
Forumeigenaar

Bericht door NICO! »

Ik ga trouwens niet verder op dit topic in, aangezien ik de opmerkingen van Jeffrey niet snap. Ik zie ook nog geen verdere uitleg, dus ik hou mijn mond maar.
Groeten, Nico
Raymond
Type auto: Golf 7 GTI TCR

Bericht door Raymond »

Sorry hoor, dit topic gaat echt helemaal nergens over.
wehoo

Bericht door wehoo »

Raymond schreef:Sorry hoor, dit topic gaat echt helemaal nergens over.
Het gaat over de GTI als gezinsauto. ;) Maar onderliggend vooral over vooroordelen, en die zijn niet mis. :idea:
Maar inhoudelijk gezien, heb je gelijk.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Chris5gti »

Ja hier zijn heel veel meningen over en ik zie overal wel iets bij waar ik me bij aan sluit ..
3 deurs is zeker mooier daarom heb ik hem ook gekocht , Ik persoonlijk vind de golf qua vorm te klein ogen voor zo veel deuren . Maar goed dat is maar een mening als we allemaal het zelfde zouden denken hadden we allemaal precies de zelfde zou ook saai zijn .
En ik zelf ben ook binnekort (februari) pappa en als er een kinderstoeltje op de leren bank achter moet dan komt er een dekentje en een kussen onder zodat ik niks beschadig .. je kunt er gezin mee vervoeren maar toch heel zuinig op zijn . En je kunt natuurlijk ook de airback uitzetten bij een gti (zeer fijne optie ) en dan zet je het stoeltje voren , is ook een optie . Ik zelf heb het er ook wel voor over om een stoel om te klappen en het kind achter te zetten om een 3 deurs te kunnen rijden .. nogmaals is maar een mening wil niemand anders zijn mening slecht praten hiermee ofzo helemaal niet .. maar het is toch goed dat iedereen iets anders leuk vind of mening heeft daarom hebben we allemaal andere autos . Dat maakt het juist leuk :D
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Mijn Excuses voor mijn ontoepasselijke antwoord eerder.
Sluit me bij Nico aan en reageer niet meer op deze Topic zie het nut er niet van in en mijn auto blijft voor mij maar een vervoer middel van A na B
toevallig dat het bij ons de een gezin auto geworden is sorry jeffrey dat jij dat dan zonde vind maar als hij versleten is koop ik wel weer een nieuwe... en ga er niet wakker van liggen voor mij is het wel een stuk Blik.
Groetjes Tonnie
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Mogelijk niet een helemaal heldere stelling, maar doet wel genoeg stof opwaaien, dus in die zin heeft het wel effect (zelfs over het randje).

GTI gezinsauto ja/nee? Maar wat is dan een gezinsauto, een station, een MPV of een terreinbeul in coupe vorm met een hele dikke motor (ik noem geen type),waarvan het terrein rijden bestaat uit het met één wiel parkeren op de stoep (en dan nog liefst zo lekker half met de band op de trottoirband).

Volgens mij is een gezinsauto een auto die je kan gebruiken voor het gezin. Ik denk ook dat het helemaal aan de omstandigheden ligt om wat voor een auto het gaat. Hiervoor hadden wij een Passat Variant, omdat die voldeed aan de eisen die wij (het gezin) toen stelden aan de auto. Lekker veel ruimte voor de vakantie en voor de spullen als de kinderen gingen sporten enz. Nu gaan de kinderen niet meer mee op vakantie en volstaat een Golf, waarbij we wel allemaal goed kunnen zitten in de auto als we met z`n allen weg willen. Dus is op dit moment de Golf de ideale gezinsauto, nu houd ik zelf van een beetje pit in de auto, dus werd het een GTI. Kortom onze ideale gezinsauto. Maar om het nu een stuk ijzer te noemen, als ik zo over mijn auto nadacht zou het wel wat anders geworden zijn :P

Ook VW zet de Golf neer als een gezinsauto. De Sirocco is de sportieve 3 deurs coupe en de Golf de comfortabele/sportieve 5 deurs gezinsauto.

De Golf leren zien?: http://central.volkswagen.com/etc/media ... ture=nl_NL
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
JonasV

Bericht door JonasV »

Een Golf gti is nog altijd een hete Hatchback
Een hatchback is gemaakt voor de mensen die ene wat kleinere auto willen die wel functioneel is voor bv. boodschappen en kinderen. Heet is de gti is vanwege het vermogen.
Prima combi! En hoe een ieder die gebruikt is aan hem haar. Alleen al het zonde vinden als je er een kind in zet of als je en 5 deurs hebt mag van mij gerust als persoonlijke mening. Maar zoals het eerder gezegt werd kwam het op mij over alsof iedereen gek is die dat doet. Verder is het gewoon een zinloze discussie. SMAKEN verschillen.
Als je je auto niet onderhoud, afragt met een koud blok of op wat voor manier dan ook verkloot, dat is pas echt zonde.

Een Golf gti bijvoorbeeld als de ultieme sportauto zien is in mijn ogen ook niet de juiste. Dan zal er toch echt een ton bovenop de aanschafwaarde moeten wil je het een sportauto mogen noemen.
kevin78

Bericht door kevin78 »

Iedereen moet lekker zelf weten waar die ze auto voor gebruikt.. Ben erg blij met me GTI en erg zuinig.. Maar sommige mensen overdrijven wel heel erg zo bijzondere auto is het natuurlijk ook niet , moet je maar is zien hoeveel je er tegen komt onderweg...
Jeffreyvdt

Ik neem wel een hoop hooi op mijn vork zeg over een onderwerp. :D
Wat ik altijd tegen mijn vrienden zeg einde kinderen einde gezinsauto.
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”