Auto meters, hoe wat en waar?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
KlouxOne

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door KlouxOne »

@wehoo

Misschien dat jij dit weet. als je die banjo port gebruikt van new south performance. kan je daar dan wel een olie temp sensor opschroeven? word dat niet veelste het? of is deze echt alleen voor een olie druk sensor?
heb deze nu wel besteld. maar volgens mij kan ik er niks mee als de turbo heet word. dan wijkt de meter natuurlijk enorm of.

ik dat geval zou ik dus een adapter moeten kopen die tussen het blok en de olie filter zit.
wehoo

Bericht door wehoo »

Volgens mij alleen voor de oliedruksensor.
Olietemp. kan worden gehaald via adapter op de olieaflaatplug.
Of (zag ik nog voorbij flitsen van een fabrikant) via de manier zoals het vroeger (lang geleden) bij de MK I weleens werd gedaan: via de oliepeilmeter. Maar persoonlijk vind ik dat een zeer knommelige oplossing.
(voor olietemp., watertemp, etc... nog meer mogelijk, zou ik gaan voor een E-MFA oplossing, mits je een MFA+ hebt).
Ik zie meer voordeel in een oliedruk- en turbodrukmeter. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Nou voor de aansluiting maakt het biet uit. Bijde sensoren passen erin. Ik denk alleen dat doordat je turbo zo heet word je temperatuur niet klopt. En ver de meter uitloopt.

Stom dat ik daar nu pas aan denk.
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Begrijp ik het nou goed dat je hier dient op te geven welke meters je wilt en deze besteld zullen worden?

Ik heb nog steeds interesse en denk zelf aan een turbodruk meter en oliedrukmeter. Ik dien dan een houder te hebben + een inbouw adres!

het komt erop neer dat ik het leuke gadgets vind maar er geen 600 voor overheb. Ik zal dit topic blijven volgen!
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Als er animo voor is wel ja. Anders word het voor iedereen Idividueel bestellen.

Gelijk heb je. Dat is ieder voorzich natuurlijk
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Ik heb nog even gekeken afgelopen weekend, maar witte meters gaan het voor mij niet worden. Dat lijkt mij toch niet zo mooi als de rest blauw/rood is. Ook de de positie in de console wordt het niet voor mij, dit vind ik te laag, en hier heb ik weinig tot geen zicht op met wat actief rijgedrag.

Mogelijkheden die dan overblijven zijn, 1 meter op de ventilatie, 2 op de stuurkolom, of 3 op het dash. Maar moet dan nog wel bijpassende meters vinden ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Deze houders zijn trouwens zo gek nog niet:

Afbeelding

Afbeelding
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Nee inderdaad.

de links naast je dash is wel cool! nu is alleen te vraag hoe is de kwaliteit. het ziet er wel een beetje Scrappy uit. Sommige bekleden de PODS ook met leer. is ook wel gaaf.

Toch blijf ik die van OSIR het mooist vinden voor in het midden Console. Vind ik persoonlijk te mooiste plek
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Dat de console een "mooie" plek is heb je gelijk in, maar echt praktisch is hij niet.

Kwaliteit weet ik niet, heb ik gevonden op de link van Wehoo, misschien weet die er meer van?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Verlengsnoer

Hebben jullie ook gekeken naar de mogelijkeid voor "indash" oplossingen?

Afbeelding

Bron:
http://www.impconcepts.com/vwgolf25psiboostgauge.htm
Laatst gewijzigd door Verlengsnoer op 31 okt 2011, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Verlengsnoer

Hier nog wat voorbeelden van oplossingen gebruikt door anderen:

http://uk-mkivs.net/forums/p/302913/201 ... px#2011298

Afbeelding
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Hoi zat ff in dit topic te kijken.. En weet niet of het al geoppert is.
Maar een meter houder in je raam stijl?

Hier ff een link naar wat ik bedoel!

http://www.tuning-gids.nl/meterhouders.htm
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

@verlengsnoer: Die optie, en dan van podi denk (is niet plakken maar echt vervangen) vind ik een van de mooiste/beste. En dan met 2 meters.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Verlengsnoer

De podi Dual Pod (P2) vind ik persoonlijk de beste oplossing. Ben dan nog aan het twijfelen over de te plaatsen meters. Een turbo druk meter en een Olie druk meter?

Zie onderstaande link voor de kant en klaar mogelijkheden met prijzen!
http://podi.ca/P2Packages.aspx?CarID=9

Dan nog een bedrijf die het zonder problemen kan plaatsen en ik ben klaar.
Wilcoos schreef:@verlengsnoer: Die optie, en dan van podi denk (is niet plakken maar echt vervangen) vind ik een van de mooiste/beste. En dan met 2 meters.
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Nadeel is wel, zoals klouxone al aangaf, dat bij de podi meters alles in PSI in aangegeven.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Verlengsnoer

En als je alleen de mount van podi gebruikt? en zelf je meters erin plaatst?
Wilcoos schreef:Nadeel is wel, zoals klouxone al aangaf, dat bij de podi meters alles in PSI in aangegeven.
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Dat gaat het dan worden denk, moet alleen wel even een paar mooie meters vinden die een beetje bij het interieur passen en goed zijn.

Aan de andere kant, hoe erg is het als er PSI staat ipv Bar? Hoe makkelijk is dit om te rekenen?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Verlengsnoer

@Wilcoos:
Ben jij er wel uit welke meters jij wilt hebben (temp/druk olie, voltmeter, inlaat druk, turbo druk etc?)
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

De temperaturen en voltage heb ik via Kufatec, wat je denk tijdens het rijden vooral wil weten is de druk van de turbo en olie. Dus die twee gaan het worden denk.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Verlengsnoer

Wilcoos schreef:De temperaturen en voltage heb ik via Kufatec, wat je denk tijdens het rijden vooral wil weten is de druk van de turbo en olie. Dus die twee gaan het worden denk.
Ik heb dan geen Kufatec maar denk ook voor de turbo en olie druk te gaan. Ik ben benieuwd welke meters (merk) jij zult uitzoeken. Ik zal het in de gaten houden.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

zo te zien vinden jullie de meters die ik heb gevonden niks. waar ik van baal is dat de meters die matchen met de Dash verlichting vaak slechte led kwaliteit bevatten. je ziet het al bij het bovenste plaatje. verlichting is slecht verdeeld over de meter waardoor het er vlekkerig uit ziet.

De meters die ik heb uitgezocht hebben dat niet. Defi meters ook niet maar die zijn veelste duur.

Als iemand anders met andere meters komt is het ook leuk natuurlijk. en kunnen we een Groupbuy doen. er zijn genoeg mensen die meters willen zie ik al. ik ben nog steeds het meest overtuigd van Shadow Pro en Defi.
Ik heb ook Depo racing gevonden. die heeft ook indigo meters. maar deze zijn weer van iets mindere kwaliteit.
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Defi en STRI zijn inderdaad de betere (misschien wel de beste) maar slecht te betalen. Over de verlichting lees je verschillende dingen. Nu is bovenstaande van NSP en deze is stuk goedkoper en niet elektronisch.

Over de witte leds lees en zie ik ook slechte ervaringen, en dan vooral dat ze te fel zijn. Dit komt meestal doordat ze niet op de dimmer aangesloten (kunnen) worden. Het blijft dus nog even zoeken naar de juiste. Momenteel kom ik op het volgende smaken:

- Podi: en dan PSI voor lief nemen
- Defi racing blue: Duuurr
- Auto meter cobalt: ???
- Prosport: ???
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Meters die wel goed bij de oem kleur passen (is een module voor) en die een goede kwaliteit hebben zijn de Autometer meters. Zijn ook te krijgen in een uitvoering met een ring van aluminum(look) zoals ook de GTI heeft. Qua zicht is een oplossing op het dashboard ook mooi, het schijnt dat de ventilatie dan gehandhaafd kan blijven. Ook de Osir oplossing vind ik er heel netjes uitzien (niet de carbon maar de gewone).

@Mackdennis
Volgens mij hebben alle Golf GTI`s air-bags in de A raamstijlen, dan wordt de montage van meters op deze plek hier wel moeilijk.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

mooie van shadow pro is. dat ze op je verlichting worden aangesloten. waardoor ze dus feller of minder fel worden als je lichten aan gaan plus dat je ook nog is in kan stellen hoe fel je ze wilt hebben. dus in dat geval zit je altijd goed.

ik heb daar ook slechte ervaringen mee, vandaar dat ik dit al uit heb gezocht. Als je echt perse indigo meters wil zou ik in jou geval toch voor podi gaan. Fuck it, dan maar PSI :D
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Ja ik zit te kijken maar autometer is ook weer PSI volgens mij. :D
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”