RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door GolfL »

Emiel kan alles wat betreft auto elektronica.

Vagcom, RNS510's, updates, enz noem het maar op ;)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

zal um is even mailen. gelijk een leuk ritje zie ik :P
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Bedankt voor de afbeeldingen Wehoo. Zo kan het niet mis gaan :D .
RobR6vs
Type auto: Golf VI R

Bericht door RobR6vs »

Heren,

Met grote belangstelling heb ik dit topic tot nog toe gevolgd.
Graag zou ik mijn RNS 510 ook voorzien van de laatste kaart update V8 en tevens de fllitspalen daaraan als POI toevoegen.
Mijn RNS stamt uit 2010, ik denk C of D versie. Ik kan het hidden menu niet benaderen, hoewel mijn VIM ooit is vrij geschakeld dmv uitbouw aan de laptop dus ik weet dat niet zeker.
Al jullie verhandelingen gaan mij een beetje boven de pet, ik ben meer van "plug and play". Is er iemand van wie ik een DVD kan lenen, of die deze voor mij wil en kan branden (uiteraard tegen redelijke kostenvergoeding) met daarop V8 en de flits POI's???
Voor het antwoord graag een PB!!!

Groet Rob
wehoo

Bericht door wehoo »

RobR6vs schreef: Ik kan het hidden menu niet benaderen, hoewel mijn VIM ooit is vrij geschakeld dmv uitbouw aan de laptop dus ik weet dat niet zeker.
Groet Rob
Als je VIM (Video In Motion) op deze wijze is vrijgeschakeld, blijft deze vrijschakeling gehandhaafd ook bij nieuwe SW-versies. Eenvoudig te testen: DVD afdraaien (media-video) en stukje rijden met een snelheid boven de circa 8km/u (5m/ph).

Het hidden-menu wordt niet op deze wijze vrijgeschakeld, maar geschiedt via VAGCOM/VCDS:

Vrijschakelen via vagcom/vcds:

Adaption channel 050 controls if the hidden (test) menu is enabled or not. On the 0210 US firmware it is set to 0 (disabled) by default.

The steps to enable it are using VCDS/VAG-COM

1. Click Select under Select Control Module.
2. Click 37 - Navigation
3. Once controller is open, Click Adaptation - 10
4. Once adaptation screen opens, type 50 in the channel field and click read.
5. The stored value should be 0.
6. Type 1 in the new value field.
7. Click Test.
8. Click Save.
9. Click Done, Go Back
10. From Controller Screen Click Close Controller, Go Back - 06.
11. Reboot 510 with <,> and info keys.
12. Once it reboots, press and hold setup for 20-30 seconds and the hidden menu should appear.

Uiteraard ook weer eenvoudig te testen: hold setup for 20-30 seconds and the hidden menu should appear
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

nou het ligt dus niet aan de ISO of aan de CD waarop je het brand. Maar het ligt aan de manier waarop je de CD laad. je moet dus voor je de cd in de rns stopt eerst de knoppen < + > + mic indrukken. dus ook de RNS niet eerst aanzetten. maar de knoppen combienatie gebruiken. en dan de cd erin duwen. de rest blijft het zeflde.

Dit deed bij mij de truuc. alles werkt! VIM en het hidden menu zijn nu beschikbaar. hoe heb jij dit ervaren Wehoo? heb jij ook eerste Combinatie gebruikt? of gewoon de RNS aan gezet. en cd erin?

Ik ben zo blij als een kind :D :D

Lees het onderstaande bericht

Bron:http://www.robpol86.com/index.php/US_RN ... _In_Motion
Procedure

I have amended this section after reading a few forums about this topic with an alternate solution.[3][4][5][6]

If you get any errors when attempting to enable VIM (Video In Motion) try burning the files using another CD burning program and try another brand of CD-R. That seems to fix the problem for most people from what I can see.

For some people, simply turning on the RNS-510 unit (no need to start the ignition) and inserting the CD will start the update process. Be sure to press OK on the white screen when it appears. Other than that, everything should be hands off, it will even automatically eject the CD when it's done. Someone made a video using this procedure.

That didn't work for me, so I went the long way. These are the steps I took to enable VIM on my factory RNS-510 unit that came with my VW I bought in Texas. Again, proceed at your own risk:
1.Start the car.
2.Press and hold the Eject, Day/Night, and Guide buttons.
3.Quickly insert your burned VIM CD-R, keep holding the three buttons.
4.The RNS-510 unit should automatically restart, once it does that let go of the buttons.
5.The unit will reboot a few times, even saying something like "failed to start, insert cd". Ignore that and keep waiting.
6.After a few more reboots you will see a white screen with OK and Cancel buttons. Tap on OK.
7.Again the unit will reboot a few more times.
8.When it shows a screen with a green rectangle saying "Success", eject the CD with the eject button.
9.The unit will automatically reboot one last time.
10.Once it boots up everything should be like normal.

At this point you should be able to insert a DVD while driving and the screen will not be blanked.
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:...
Dit deed bij mij de truuc. alles werkt! VIM en het hidden menu zijn nu beschikbaar. hoe heb jij dit ervaren Wehoo? heb jij ook eerste Combinatie gebruikt? of gewoon de RNS aan gezet. en cd erin?
Proficiat, de aanhouder wint. 8-) :lol:

Ik heb niet de methode met de gestarte auto (of contact aan) gebruikt. Wel de toetscombinatie bij contact off. Maar zover ik begreep forceert deze toetscombinatie de mogelijkheid tot downgrade. Deze optie staat ook in het hiddenmenu en daar heb ik de mogelijkheid tot downgrade ook aangezet. Hierna werd de cd geaccepteerd en het programma uitgevoerd. De procedure werd doorlopen en met successfull beëindigd. Zonder goed resultaat.

Nu kun je wel zien in het hiddenmenu welke HW- en SW-versie je hebt. En welk apparaat het betreft.
Ik ben benieuwd.

(p.s. ik kwam er toevallig achter dat in Duitsland de VIM vrijschakeling verboden is en daarom verzekeringstechnisch problemen kan geven. In Nederland heb ik daar geen wetgeving over gevonden. VW-dealers mogen deze vrijschakeling niet doorvoeren)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

haha dankjewel! ik kon het gewoon niet hebben waarom het niet lukte dus heb nog even lekker verder gaan klooien.

hier onder mijn "hidden" menu opties. kan jij me vertellen wat het precies allemaal inhoud? en of ik nou een a b c of d unit heb. en qua firmware misschien nog kan updaten? misschien jij mij daar aan helpen :D zou fijn zijn.

hier de foto;s!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klopt zoiets had ik ook al gelezen. vind het overgens raar dat fabrikanten voor je gaan bepalen wat je met producten mag/moet doen. maar goed dat ik niet alleen bij een RNS. haha.

Alvast bedankt voor de informatie. ik ga nu wat dvd;s testen :D
wehoo

Bericht door wehoo »

@KlouxOne.

1T0 035 680 (1T0 051 680)
> SW-Version 0421, 0520, 1000, 800, 900, 1100, 1120, 1160, 1200, 2660.
> Bisher bekannter HW-Index: "ohne", "A", "B", "C"
> Verwendung in Passat, Passat CC, Golf, Golf Plus, EOS, Touran, Jetta, Tiguan, Caddy Life;

Die letzte Ziffer der Sachnummer ist die Länderkennzeichnung:
z.b:
7L6 035 680 > EU-Version
7L6 035 681 > Japan-Version
7L6 035 682 > China-Version
7L6 035 684 > US-Version

Bei der mittleren Nummer gibt es auch noch einen Code:
1T0 035 680 > Original
1T0 035 680 X > Tauschgerät
1T0 051 680 > Nachrüst Gerät (Andere Verpackung + Beschreibung)

Geräteübersicht
C3 - Geräte ohne Index (bis SW052x) [05/07 - 11/07] (HW73 & HW74)
C4A - Geräte mit Index A (SW100x & 102x) [12/07 - 08/08] (HW05)
C5 wurde übersprungen
C6 - Geräte mit Index B (SW X360 bzw. SW 0700 bis SW090x) [KW09/08 - KW03/09] (HW02, HW03 & HW04)
C7 - Geräte mit Index B (ab SW110x) [KW04/09 - KW44/09] (HW11)
C8 - Geräte mit Index C (ab SW268x) [seit KW45/09] (HW04, HW05 & HW06)
C9 - Geräte mit Index C (ab SW272x) [seit KW30/10] (HW41)

Historie der B Geräte:
HW: H02 SW: X360 (Vorserie)
HW: H02 SW: X540 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0700 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0760 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0800
HW: H03 SW: 0800
HW: H03 SW: 0900 > ab KW 22/08
HW: H03 SW: 0900
HW: H04 SW: 0900
HW: H04 SW: 1100
HW: H04 SW: 1120
HW: H11 SW: 1090 (BlueMotion only)
HW: H11 SW: 1120 > ab KW 04/09
HW: H11 SW: 1200

Historie der C Geräte:
HW: H04 SW: 2660 (Vorserie, bei T5-GP Geräten in Serie)
HW: H05 SW: 2680
HW: H06 SW: 2680
HW: H06 SW: 2720
HW: H41 SW: 2720 > ab KW 30/10

SW2680 is later uitgekomen (rond 2009).

Ik heb op mijn C-versie SW2720 draaien (voorgeïnstalleerd, af-fabriek). Die is officieel door VW vrijgegeven als laatste update voor de C-versie.
Ik werd aangeraden door de eigenaar van het bedrijf waar ik enkele dagen geleden was voor de video-vrijschakeling om niet te updaten naar 3xxx versies. Dit levert weliswaar spraakbesturing op, (als je dat tenminste wilt, extra mic. inbouwen) maar beïnvloedt de prestaties in negatieve zin. Poi's zelf toevoegen zoals in 3xxx versies mogelijk is, her-formatteert je HDD waardoor er minder ruimte beschikbaar is voor je muziekverzameling. Er wordt n.l. extra ruimte voor de pois (toevoegingen) gereserveerd. Ook dit is niet direct noodzakelijk omdat er ook dvd's met kaartmateriaal (gaan) circuleren met toegevoegde pois. O.a. zoals nu al in omloop is: V.8 speedcams. (of je nu ook nog de hele Ikea, Lidle en Aldi filialen wilt hebben? voor mij hoeft dat niet). Conclusie: ik blijf bij mijn "veilige", goeddraaiende SW2720 en gebruik V.8 + speedcams. ;) :lol:
SW2720 op usenet. (of google). ;)

HW04 kan op een B-apparaat duiden, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Laatste officiele SW-uitgave van VW voor de B-versies is SW1300.

(aan deze gegevens in het hiddenmenu is niet te zien of je apparaat van een A- of B- naar een C-versie is gegaan. Hardwarematig zijn er verschillen in deze apparaten. Mocht je je RNS510 eens uitgebouwd hebben en een foto van de achterkant hebben, is het wel te zeggen of dit een A- B- of C- versie is ;) ).

Let op! Na een SW update ben je je VIM en hiddenmenu weer kwijt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
fastR

Bericht door fastR »

Dag Heren,

Ik heb gisteren mijn mappen ge-update met de West Europe V8 Speedcam Edition.
Mijn SW staat op 3970

Ik vroeg mij af hoe de weergave bij jullie is van de tankstations poi's?
Is het, het standaard blauwe pompje (wat ik zie) of zien jullie ook welk tankstation het is (logo van het tankstation)?
Of is dit in te stellen?

Alvast bedankt.

Gr,
Hakim
RobR6vs

Bericht door RobR6vs »

fastR schreef:Dag Heren,

Ik heb gisteren mijn mappen ge-update met de West Europe V8 Speedcam Edition.
Mijn SW staat op 3970

Ik vroeg mij af hoe de weergave bij jullie is van de tankstations poi's?
Is het, het standaard blauwe pompje (wat ik zie) of zien jullie ook welk tankstation het is (logo van het tankstation)?
Of is dit in te stellen?

Alvast bedankt.

Gr,
Hakim
Hoi Hakim,

Ik rijd sinds zaterdag de V8 versie met speedcam, weliswaar nog vanaf de DVD (moet nog definitief installeren), maar ik zie uitsluitend het blauwe pompje.
Het logo en welk merk benzine je daar kunt tanken is bij mij ook niet zichtbaar.

Groet,

Rob
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

het standaard blauwe logo zie ik. je kan ook zoals je zegt bv een shell logo laten zien. echter zou je dan de Pio's van elkaar moeten onderscheiden. dus BP en shell van elkaar los halen. dit moet je dan later weer inladen op je RNS.

Mogelijk is het dus wel. maar niet echt makkelijk. misschien dat ze al bestaan. dan heb je geluk
fastR

Bericht door fastR »

ok thx heren.

Ik zag toevallig een foto op een Engelse forum.
Dus ik dacht zal wel aan mijn POI's liggen
Het lijkt mij handig aangezien ik alleen bij BP tank...

http://gpsunderground.com/forum/volkswa ... cheme.html
wehoo

Bericht door wehoo »

Het ligt inderdaad aan de (voor-)geïnstalleerde pois. Het blauwe tanklogo is zichtbaar bij de door VW voorgeïnstalleerde pois. Er zijn pois in de "handel" die het merklogo van het desbetreffende tankstation weergeven. Op dit moment nog geen "kant en klare" kaartdvd van V.8 met deze pois gezien.
Meer info over het desbetreffende tankstation (of andere pois) verkrijg je door op je (in navigatiemodus) pois-afbeelding in het scherm te drukken. Er wordt dan informatie "opgehaald". (o.a. de naam, adres en coördinaten en de mogelijkheid om er (ook als tussenstop) heen te navigeren).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
RobR6vs

Bericht door RobR6vs »

Wat mij opvalt is dat als je de tankstation poi's hebt aanstaan deze andere aanstaande poi's, bv VW dealers, overruled.
Mijn dealer heeft op dezelfde plek een tankstation, het tankstation icoontje wordt dan zichtbaar en dat van VW blijft achterwege.
Ik heb de indruk dat hetzelfde gebeurt met de speedcams. In Aalsmeer op de N201 hangt een speedcam vlakbij het tankstation.
Het tankstation is dan zichtbaar en de speedcam niet. Oppassen dus wat je allemaal aanzet.

Groet Rob
fastR

Bericht door fastR »

wehoo schreef:Het ligt inderdaad aan de (voor-)geïnstalleerde pois. Het blauwe tanklogo is zichtbaar bij de door VW voorgeïnstalleerde pois. Er zijn pois in de "handel" die het merklogo van het desbetreffende tankstation weergeven. Op dit moment nog geen "kant en klare" kaartdvd van V.8 met deze pois gezien.
Meer info over het desbetreffende tankstation (of andere pois) verkrijg je door op je (in navigatiemodus) pois-afbeelding in het scherm te drukken. Er wordt dan informatie "opgehaald". (o.a. de naam, adres en coördinaten en de mogelijkheid om er (ook als tussenstop) heen te navigeren).

Ik heb ff gekeken en op zich is het wel te doen aangezien je met de nieuwe firmware (3800 en hoger) gewoon POI's kan laden vanaf een SD kaart.
Als je met POInspect0r de POI.DB3 edit en gewoon een extra categorie toevoegt (in dit geval dan alle bp stations in nederland, deze kun je gewoon downloaden van de bp site) dan ben je er al.
Dit kun je voor elk willekeurige persoonlijke POI doen.

Het wordt ff een ander verhaal als je de firmware niet hebt ge-upgrade.
Dan moet je wat meer doen dan alleen de POI.DB3 aanpassen zie hier voor een soort gelijke beschrijving
fastR

Bericht door fastR »

RobR6vs schreef:Wat mij opvalt is dat als je de tankstation poi's hebt aanstaan deze andere aanstaande poi's, bv VW dealers, overruled.
Mijn dealer heeft op dezelfde plek een tankstation, het tankstation icoontje wordt dan zichtbaar en dat van VW blijft achterwege.
Ik heb de indruk dat hetzelfde gebeurt met de speedcams. In Aalsmeer op de N201 hangt een speedcam vlakbij het tankstation.
Het tankstation is dan zichtbaar en de speedcam niet. Oppassen dus wat je allemaal aanzet.

Groet Rob

Ik ben sowieso niet echt te spreken over de RNS510.
Het is dat alles zo geïntegreerd is met elkaar (achteruitrijd camera bijvoorbeeld), anders had ik hem er allang uitgehaald.
Ik heb echt spijt dat ik mijn kenwood DNX9260BT in mijn GTD heb laten zitten toen ik deze had ingeruild :-(
Dit was echt een perfect ding, afneembaar front beter geluid en je werd automatisch gewaarschuwd (als dit geactiveerd was) als je een speedcam naderde (dit heeft mij van een hoop boetes gered in Frankrijk en Spanje).
En je hoeft dan niet de hele tijd met in map/navigatie modus te rijden
Dit is echt iets wat ik mis.

(sorry dat ik off-topic ben gegaan, maar het moest er ff uit :D)
wehoo

Bericht door wehoo »

fastR schreef: je werd automatisch gewaarschuwd (als dit geactiveerd was) als je een speedcam naderde (dit heeft mij van een hoop boetes gered in Frankrijk en Spanje).
En je hoeft dan niet de hele tijd met in map/navigatie modus te rijden
Dit is echt iets wat ik mis.
De grootste afzetmarkt voor VW en de RNS510 is Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En in deze landen is het (geactiveerd) hebben van een navigatiesysteem gecombineerd met speedcamwaarschuwingen verboden. Daarom is deze optie niet geïntegreerd in de RNS510.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
fastR

Bericht door fastR »

wehoo schreef:De grootste afzetmarkt voor VW en de RNS510 is Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En in deze landen is het (geactiveerd) hebben van een navigatiesysteem gecombineerd met speedcamwaarschuwingen verboden. Daarom is deze optie niet geïntegreerd in de RNS510.

Ja dat is idd ook zo...helemaal niet bij stil gestaan :roll:
ronzuid

Bericht door ronzuid »

@Wehoo,

ik zie nu een F versie op Ebay staan, heb jij enig idee wat er wezenlijk verschil is met onze C-versie, of betreft dat alleen de grotere HDD?

[url]ttp://www.ebay.de/itm/VW-RNS-510-SAT-NAV-BRAN ... 3577wt_762[/url]

Grt Ron

ps-waar wij vandaag over ge-pb't hebben is gelukt!!
wehoo

Bericht door wehoo »

ronzuid schreef:@Wehoo,

ik zie nu een F versie op Ebay staan, heb jij enig idee wat er wezenlijk verschil is met onze C-versie, of betreft dat alleen de grotere HDD?

[url]ttp://www.ebay.de/itm/VW-RNS-510-SAT-NAV-BRAN ... 3577wt_762[/url]

Grt Ron

ps-waar wij vandaag over ge-pb't hebben is gelukt!!
HDD van 40Gb. SW3970 vanuit VW geïnstalleerd.
Uitgekomen in juni 2011.
De HW nummers worden vaker gebruikt. Ook lagere nummers, hetgeen niet betekent dat dit dezelfde HW is. Er kan zeker verschil in HW zijn.

Overzicht van uitgebrachte RNS510 :idea:

Afbeelding

Fijn dat het gelukt is met de speedcams. ;) :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Nou zag ik dat je in het hidden menu, geloof CAN je werkelijke snelheid kunt aflezen tijdens het rijden. Het verbaasde mij dan ook dat 160km per uur op de teller 149km per uur deed via het didden menu. Iemand van jullie ooit opgelet wat het verschil in percentages is tussen de teller op de wagen en wat de CAN aangeeft?
wehoo

Bericht door wehoo »

Verlengsnoer schreef:Nou zag ik dat je in het hidden menu, geloof CAN je werkelijke snelheid kunt aflezen tijdens het rijden. Het verbaasde mij dan ook dat 160km per uur op de teller 149km per uur deed via het didden menu. Iemand van jullie ooit opgelet wat het verschil in percentages is tussen de teller op de wagen en wat de CAN aangeeft?
Tussen 8 - 10 %.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid

Bericht door ronzuid »

Verlengsnoer schreef:Nou zag ik dat je in het hidden menu, geloof CAN je werkelijke snelheid kunt aflezen tijdens het rijden. Het verbaasde mij dan ook dat 160km per uur op de teller 149km per uur deed via het didden menu. Iemand van jullie ooit opgelet wat het verschil in percentages is tussen de teller op de wagen en wat de CAN aangeeft?
Intressant, ik heb ook het hidden menu maar de optie nog niet gezien, waar zit het ongeveer?
wehoo

Bericht door wehoo »

ronzuid schreef:
Intressant, ik heb ook het hidden menu maar de optie nog niet gezien, waar zit het ongeveer?
Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”