Vagcom, RNS510's, updates, enz noem het maar op

Als je VIM (Video In Motion) op deze wijze is vrijgeschakeld, blijft deze vrijschakeling gehandhaafd ook bij nieuwe SW-versies. Eenvoudig te testen: DVD afdraaien (media-video) en stukje rijden met een snelheid boven de circa 8km/u (5m/ph).RobR6vs schreef: Ik kan het hidden menu niet benaderen, hoewel mijn VIM ooit is vrij geschakeld dmv uitbouw aan de laptop dus ik weet dat niet zeker.
Groet Rob
Procedure
I have amended this section after reading a few forums about this topic with an alternate solution.[3][4][5][6]
If you get any errors when attempting to enable VIM (Video In Motion) try burning the files using another CD burning program and try another brand of CD-R. That seems to fix the problem for most people from what I can see.
For some people, simply turning on the RNS-510 unit (no need to start the ignition) and inserting the CD will start the update process. Be sure to press OK on the white screen when it appears. Other than that, everything should be hands off, it will even automatically eject the CD when it's done. Someone made a video using this procedure.
That didn't work for me, so I went the long way. These are the steps I took to enable VIM on my factory RNS-510 unit that came with my VW I bought in Texas. Again, proceed at your own risk:
1.Start the car.
2.Press and hold the Eject, Day/Night, and Guide buttons.
3.Quickly insert your burned VIM CD-R, keep holding the three buttons.
4.The RNS-510 unit should automatically restart, once it does that let go of the buttons.
5.The unit will reboot a few times, even saying something like "failed to start, insert cd". Ignore that and keep waiting.
6.After a few more reboots you will see a white screen with OK and Cancel buttons. Tap on OK.
7.Again the unit will reboot a few more times.
8.When it shows a screen with a green rectangle saying "Success", eject the CD with the eject button.
9.The unit will automatically reboot one last time.
10.Once it boots up everything should be like normal.
At this point you should be able to insert a DVD while driving and the screen will not be blanked.
Proficiat, de aanhouder wint.KlouxOne schreef:...
Dit deed bij mij de truuc. alles werkt! VIM en het hidden menu zijn nu beschikbaar. hoe heb jij dit ervaren Wehoo? heb jij ook eerste Combinatie gebruikt? of gewoon de RNS aan gezet. en cd erin?
Hoi Hakim,fastR schreef:Dag Heren,
Ik heb gisteren mijn mappen ge-update met de West Europe V8 Speedcam Edition.
Mijn SW staat op 3970
Ik vroeg mij af hoe de weergave bij jullie is van de tankstations poi's?
Is het, het standaard blauwe pompje (wat ik zie) of zien jullie ook welk tankstation het is (logo van het tankstation)?
Of is dit in te stellen?
Alvast bedankt.
Gr,
Hakim
wehoo schreef:Het ligt inderdaad aan de (voor-)geïnstalleerde pois. Het blauwe tanklogo is zichtbaar bij de door VW voorgeïnstalleerde pois. Er zijn pois in de "handel" die het merklogo van het desbetreffende tankstation weergeven. Op dit moment nog geen "kant en klare" kaartdvd van V.8 met deze pois gezien.
Meer info over het desbetreffende tankstation (of andere pois) verkrijg je door op je (in navigatiemodus) pois-afbeelding in het scherm te drukken. Er wordt dan informatie "opgehaald". (o.a. de naam, adres en coördinaten en de mogelijkheid om er (ook als tussenstop) heen te navigeren).
RobR6vs schreef:Wat mij opvalt is dat als je de tankstation poi's hebt aanstaan deze andere aanstaande poi's, bv VW dealers, overruled.
Mijn dealer heeft op dezelfde plek een tankstation, het tankstation icoontje wordt dan zichtbaar en dat van VW blijft achterwege.
Ik heb de indruk dat hetzelfde gebeurt met de speedcams. In Aalsmeer op de N201 hangt een speedcam vlakbij het tankstation.
Het tankstation is dan zichtbaar en de speedcam niet. Oppassen dus wat je allemaal aanzet.
Groet Rob
De grootste afzetmarkt voor VW en de RNS510 is Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En in deze landen is het (geactiveerd) hebben van een navigatiesysteem gecombineerd met speedcamwaarschuwingen verboden. Daarom is deze optie niet geïntegreerd in de RNS510.fastR schreef: je werd automatisch gewaarschuwd (als dit geactiveerd was) als je een speedcam naderde (dit heeft mij van een hoop boetes gered in Frankrijk en Spanje).
En je hoeft dan niet de hele tijd met in map/navigatie modus te rijden
Dit is echt iets wat ik mis.
wehoo schreef:De grootste afzetmarkt voor VW en de RNS510 is Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En in deze landen is het (geactiveerd) hebben van een navigatiesysteem gecombineerd met speedcamwaarschuwingen verboden. Daarom is deze optie niet geïntegreerd in de RNS510.
HDD van 40Gb. SW3970 vanuit VW geïnstalleerd.ronzuid schreef:@Wehoo,
ik zie nu een F versie op Ebay staan, heb jij enig idee wat er wezenlijk verschil is met onze C-versie, of betreft dat alleen de grotere HDD?
[url]ttp://www.ebay.de/itm/VW-RNS-510-SAT-NAV-BRAN ... 3577wt_762[/url]
Grt Ron
ps-waar wij vandaag over ge-pb't hebben is gelukt!!
Tussen 8 - 10 %.Verlengsnoer schreef:Nou zag ik dat je in het hidden menu, geloof CAN je werkelijke snelheid kunt aflezen tijdens het rijden. Het verbaasde mij dan ook dat 160km per uur op de teller 149km per uur deed via het didden menu. Iemand van jullie ooit opgelet wat het verschil in percentages is tussen de teller op de wagen en wat de CAN aangeeft?
Intressant, ik heb ook het hidden menu maar de optie nog niet gezien, waar zit het ongeveer?Verlengsnoer schreef:Nou zag ik dat je in het hidden menu, geloof CAN je werkelijke snelheid kunt aflezen tijdens het rijden. Het verbaasde mij dan ook dat 160km per uur op de teller 149km per uur deed via het didden menu. Iemand van jullie ooit opgelet wat het verschil in percentages is tussen de teller op de wagen en wat de CAN aangeeft?
ronzuid schreef:Intressant, ik heb ook het hidden menu maar de optie nog niet gezien, waar zit het ongeveer?Verlengsnoer schreef:Nou zag ik dat je in het hidden menu, geloof CAN je werkelijke snelheid kunt aflezen tijdens het rijden. Het verbaasde mij dan ook dat 160km per uur op de teller 149km per uur deed via het didden menu. Iemand van jullie ooit opgelet wat het verschil in percentages is tussen de teller op de wagen en wat de CAN aangeeft?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 6 gasten