RenekesGTI Update Golf GT... pg.10

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

driekwart 98 en een kwartje 102. Zat nog wat in van de ringrit.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door bzb »

zo dan rij je echt weinig :) laat even weten welke blokken het geworden zijn. mijne zijn na 2 rondjes ring niet echt meer de oude :)
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door staffpride »

Zo kijk aan, super uitdraai :D

Heerlijke blokjes toch die 2.0 tsi :mrgreen:

Heb jij nog wel een oem filter er in?

Als je die laatste pk's nog wil met een uitlaat, zal ik als ik jou was even mijn verhaal afwachten voor je een besluit neemt. ;)

Jij wilde ook miss de 3" race uitvoering dacht ik.
Nu is het zo dat er bij mij echt een heel irritante resonantie optreed bij bepaalde toerengebieden.
Echt om gek van te worden. Heel mijn interieur trilt mee als een gek en we komen met een piep in de oren uit de auto.

Heb navraag bij Gies gedaan (heeft ook een 3'') en die heeft er geen last van.

Ook nog met Maurice meegereden om te vergelijken, hij heeft dan wel geen 3'' maar wel een milltek zonder middendemper.
Die van hem is dan ook een stuk luider qua geluid als die van mij, maar heeft niet die resonantie. Hem viel het ook meteen op toen hij meereed met mij

Volgende week wordt er even naar gekeken/geluisterd bij XT (poeldijk) op advies van mark.
(Zat er nog even mee in mijn hoofd om hem bij JMtuning te laten aanpassen, zodat het weg is want is echt te erg gewoon)
Maar ga toch eerst maar even naar XT om te kijken wat er uit komt.

Heb zelf het idee dat er (te veel)spanning staat op de uitlaat waardoor hij gaat resoneren. Bij de montage zag je namelijk al dat het allemaal erg "strak'' en onder spanning in elkaar ging. Nu heeft alles zichzelf gezet en is het alleen maar erger geworden.
Verwacht ook wel dat het goed komt.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

bzb schreef:zo dan rij je echt weinig :) laat even weten welke blokken het geworden zijn. mijne zijn na 2 rondjes ring niet echt meer de oude :)
Ja dat klopt, sinds de ringrit nog geen 150 km gereden. Rij er nu alleen mee in het weekend ahum..... De afgelopen weekenden ook gewoon de 1.2 TSI meegenomen.
Nu met de tuning zal ik er wel vaker mee rijden haha :)
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

@Staffpride, nee er zit een carbonio in, die ik nog wel heb schoongemaakt voor de meting. Nu denk ik dat een paar nieuwe bougies ook nog wat oplevert. Weet iemand of deze vervangen worden bij de eerste beurt? Dit was bij mij op 24.000 KM. Zou eigenlijk 30.000 moeten zijn. Voor de gemoedsrust gewoon een setje nieuwe erin.

Ik hoorde het van Mark inderdaad dat jij die resonantie had. Super vervelend! Hij wist oprecht niet waaraan het zou kunnen liggen. Ben benieuwd wat eruit komt. Heb een aanbieding gekregen om wellicht eind aug een Akrapovic over te nemen. Hangt er een beetje vanaf wat die gaat kosten. Daar moest hij nog over nadenken. Mocht dat niks worden dan denk ik ook aan een race systeem en anders gewoon de normale met GT100 tips. Ben na de uitgave van gisteren wel weer even klaar. Er moet nog wat te wensen overblijven he!

René
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door staffpride »

Ok met carbonio dus, maar echt mooi resultaat. Lekker he dat koppel :mrgreen:

Nee is idd vervelend van die resonatie, is echt niet prettig om zo een stuk te gaan rijden :( .

Maar heb er goed vertrouwen in dat het iets ''kleins'' is (de spanning op de uitlaat) en dat het dan goed moet zijn.
Het is ook echt die trilling, echt super veel lawaai maakt hij echt niet.

We wachten het even af hoe het loopt en anders moet ik maar wat aan laten passen zodat het weg is.

Heb natuurlijk ook een week gereden zoals jij nu rijd, en had toen totaal geen last.

Denk altijd maar zo, problemen zijn er om opgelost te worden :mrgreen:

ps. Bougies worden normaal om de 60.000 vervangen of na 4 jaar volgen de vw interval
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: RenekesGTI

Bericht door Race Eend »

Renekesgti schreef:Ik merk 2 dingen: Bij gas geven (met name in 4-5-6) voel je de turbo druk opbouwen en gaat hij na een kleine aarzeling als een dolle vooruit. De vertraging op het gas lijkt daarmee iets langer dan voorheen. Je hoeft niet op de teller te kijken maar 200 km/h in no-time en daarboven blijft hij eraan sleuren.
De motor kanteling is nogal heftig bij terugschakelen van 5 naar 4 en dan vol op het gas, voel je wel een schok door de auto (Dogbone rubber vervangen?). Hoe zit dit met trillingen in de auto, iemand ervaring mee. Ik heb handgeschakeld?
De trillingen van de dogbone van powerflex zijn vrij flink. Duidelijk te merken bij stationair lopen en bv laag op toeren in de 2 weer wegrijden. Misschien dat een ander merk nog een zachter rubber heeft.


Die kleine vertraging bij hernemen van het gas in het midden toeren gebied zal ik even verklaren:
Het heeft deels te maken met je grotere downpipe en deels met de ecu vd golf 6 gti.
- Door de grote downpipe/sportkat en carbonio intake is hij zeer snel op de gewenste turbo druk, zeer aggressief. Hij is absoluut sneller dan origineel bij hernemingen hoor, echter doordat de grote duw pas na 2 seconden komt lijkt dit misschien zo. Ik weet zeker als je vanaf 80 in de 3 vertrekt, dat je meteen de eerste meters al weg loopt bij een originele gti.

- het motormanagement vd golf 6 gti heeft maar weinig wastegate mappen hij pakt direct zijn maximale aansturing en daardoor piekt hij even over de gewenste druk, om vervolgens te corrigeren en weer door te lopen op de gewenste druk. Het is enigsinds te begrenzen door de aansturing erg te knijpen (dat gebeurd ook), echter gaat dit weer ten koste van het maximale koppel wat er te behalen is. (de golf 5 gti/ed30/ed35/Golf R20 heeft 2 wastegate mappen, waarbij de N75/wastegate veel mooier/uitgebreider per toerental en belasting aan te sturen is, waardoor dit effect niet op treed, bovendien staat die ecu kortstondig meer overboost toe zonder direct terug te regelen). Als je het koppel terug naar ongeveer 400Nm zet is het effect iets geringer, echter dan is de snelheidsbeleving ook weer een stuk minder.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

@Race eend, dit heb ik nog gevonden is van HPA/HGP.

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... for-Golf-R

Ik zie best wel positieve reacties. Alleen de prijs voor zo'n kreng 185 dollar :shock:
Ken jij deze dingen?
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door RobvR »

Zo René ... je hebt de vaart er behoorlijk inzitten nu!!
Groet RobvR
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door xavier gti »

héél mooi resuultaat !
zal wel hard gaan :-)
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

@Rob, ja het is een beetje in een stroomversnelling gekomen.... ;) Die versnelling is niet vervelend overigens.
@X.M.T, ja ik ben eigenlijk wel meer dan tevreden met het resultaat. Alles went, maar dat is nu nog niet het geval.... 8-)

Hierbij een kleine update. De GTI heeft een beurt gehad en nieuwe NGK platinum laser bougies zijn erin gedraaid + Olie ververst 5W-30 Ll eruit en 5W-40 EDGE TD erin. Long Life service omgezet naar Jaarlijks interval. Dus nu bij 58.000KM of over een jaar. Ik denk dat het gewoon om het jaar wordt. 15.000km haal ik dit jaar niet. In de tussentijd bij het magazijn een interieur filterje gehaald. Dacht dat het wel nodig zou zijn. Daar had ik gelijk in, wat een hoop zooi zit daarin zeg.... Kon de auto weer stofzuigen toen ik klaar was. haha ;)

Op de brug:

Afbeelding

Oude olie eruit (mmmh donkere foto):

Afbeelding

Interieur filter wisselen... bah bah.

Afbeelding

Gepoetst voor de deur ;) :

Afbeelding
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door RonnyR20 »

Je bent de laaste tijd goed bezig :D
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door MkVI Nmgn »

Heb je de olie bij de Dealer laten vervangen?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

@Ronny, dankjewel kerel, klopt het is nu tijd voor updates :twisted:
@Tonnie, Heb alles laten doen bij de dealer. Ook ivm komplete boekjes en VW support.
Was 138 euro kwijt. Zelf bougies aangeleverd (€ 65,00) + Olie € 52,00.
Oliefilter+karterplug + vloeistoffen (rem+koelwater+sproei )
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Resonatie uitlaat

Bericht door staffpride »

.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door gerben302JD »

Gefeliciteerd René met je nieuwe trekker! 8-)

Heb heel wat gemist viel me op, dus toch de beslissing genomen combi stage 2 + downpipe
Lekker hè!
Bijna de zelfde cijfers wat ik heb, behalve dat jij 1 straatklinker meer uit de weg haalt!

Veel plezier met je nieuwe GTI

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door KlouxOne »

Mooie updates hoor! ruim 300 pk! erg mooi. zal wel als een kanon afgaan!

bougietjes inderdaad pas bij de 60k vervangen officeel. Ik zou ze wel eerder doen. zelfde als alle vloeistoffen je rijd toch met veel meer vermogen rond.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

Zo mannen ben net terug uit Italië (Venetië), zie dat ik een hoop heb gemist op het forum.
Ben overigens niet met de GTI naar Italië gegaan maar met mijn zakelijke 'tamme' 1.2 TSI 105pk, die overigens prima rijdt. 180 km/h @ 3800RPM en superstil.
Er waren momenten dat ik dacht, nu zou de GTI wel lekker zijn, maar 4000 km gereden en 1:16 gemiddeld met 180-200 stukken en tankpas van de zaak scheelt met toch een paar avonden uit eten :) Het is nu wel leuk als ik weer in de GTI stap. BIG SMILE!!! :)

@Gerben, bedankt! Dat nieuwe GTI klopt zeker wel. Het is echt een beest geworden. Stuur met 1 hand vasthouden zit er niet meer in bij het gas geven vanuit een bocht....
1 straatsteen meer zal op een goede dag 1 meer en op een mindere dag 1 minder zijn. Ik denk dat het ook afhangt op wat voor dag je de meting laat doen i.v.m. warmte en luchtvochtigheid etc.. (ook al corrigeert de rollenbank). Bevalt zo prima met OEM CAT-back. Iets rauwer geluid dan standaard.

@Klouxone, allemaal gedaan, zie vorige pagina. Olie 5W40 EDGE TD, koel, filters + NGK platinum bougies.

Groet, René
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door RobvR »

+ 92 pk en +155 nm dat is ff wat anders René. Veel plezier ermee...

De mk1 GTI met 1.8dx motor heeft standaard 153 nm ... grappig! Maar OOK VEEL LOL!
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

Even een update! geen positieve.

Nou ik moet binnenkort ook naar Hans sloot, want mijn koppeling is nu naar de ruk. in 5 en 6 slipt ie. In lagere versnellingen ook wel, maar minder merkbaar.
Er komt een Sachs performance koppeling in. Als ik het overigens eens wordt over de kosten met Hans. Het is namelijk geen kleinigheidje.
Ik zag dat Floppie en Golffive er ook al eentje hebben. Ben benieuwd naar de ervaringen met deze koppeling.

De Milltek Race uitlaat moet dus nog maar even wachten...... Andere prioriteiten. Ik baal wel. Ik kreeg coulance bij mijn dealer waar ze het overigens geen probleem vonden dat hij getuned is (werkplaatschef is ook liefhebber). Ik krijg dus 70% korting op de onderdelen alleen het uurloon zit op 100 euries p/u. Uiteindelijk dus nog 700 euro kwijt. Prijs is het systeem van VW = € 1095,00 = drukgroep, plaat en druklager. Met het huidige koppel wil ik iets stevigers, anders sta ik er over een half jaar weer denk ik.

Als jullie aanbevelingen hebben hoor ik het graag.



Groet, René
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door KlouxOne »

een sach power clutch is de oplossing. toch jammer dat je originele het niet houd :(
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door JimmyGTI »

Bale René,

Jij bent de tweede in korte tijd hier die zijn koppeling aan gort draait :shock:
Hoop dit nog ff niet mee te maken. Heb jij DSG?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door Renekesgti »

Nee ik heb handgeschakeld Jimmy. Dus de verhalen over DSG die kwetsbaarder zou zijn dan een handbak gaat hier niet echt op. Ik denk dat DSG juist beter is voor een gechipte GTI.
Maar goed ik vind een sportkoppeling ook wel gaaf om die erin te hebben. Ben er alleen nog niet uit waar ik dit laat doen. Zaterdags doet Hans dit soort reparaties niet.
Dus ik moet een dag vrijnemen hiervoor. En voor de SPA rit moet het wel geregeld zijn.
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door gerben302JD »

Shhhhit man!

dat is bagger,
eindelijk lekker stage 2 op je auto, gebeurt je dit!
vindt het wel vroeg dat dit onderdeel al verrot is
en dat bij een redelijk nieuwe GTi toch.

Succes verder

Groet Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Stage 2 JD pg. 2

Bericht door staffpride »

Ik had bij mijn golf IV hetzelfde probleem. Na het chippen slipte de koppeling na een paar weken al door.
Heb er toen ook een sachs sportkoppeling ingezet met single mass afgedraaid vliegwiel.

Mijn ervaring was dat hij wel wat happeriger oppakt, maar dat is even een kwestie van wennen.
Daarna geen problemen meer gehad met de koppeling.
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten