Welke opties neem jij op je Golf 7 GTI?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
golfruud

Re: Welke opties neem jij op je Golf 7 GTI?

Bericht door golfruud »

@CarbonMK6, dat is echt niet reeel wat je zegt. Na 3 jaar moet je ongeveer de helft van je auto afschrijven.
Jouwe is nog ouder dan 3 jaar, dus reken maar uit.
CarbonMK6
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door CarbonMK6 »

Thnx voor de reacties. Nieuwprijs was rond de 43, dus moet ik zo lees ik ongeveer uitgaan van 21.5 inruil. Ben benieuwd wat ze voor me kunnen betekenen. Shoppen is sowieso ook wel verstandig. Scheelt weer per dealer.

Zelf wil ik wel meer bijbetalen, maar mijn vrouw ziet het niet zitten om weer een dikke 15 bij te leggen, terwijl ze wel een nieuwe GTI wil. Vrouwen.....
artware
Type auto: Golf MK7 GTI DSG

Bericht door artware »

Het is ook zinvol om op een autosite te kijken wat voor prijzen er gevraagd worden voor vergelijkbare auto's.

Als ik op autotrack zoek naar GTI's uit 2009 die door merkdealers worden aangeboden, krijg ik een rijtje met prijzen beginnend bij 19400. De door jou genoemde Martin Schilder heeft er bv. eentje staan voor 19900 (wel handgeschakeld). En zijn dan hun vraagprijzen, met een jaar merkgarantie. Ze hebben vast wat kosten voor de klaarmaken voor de verkoop, en uiteraard willen ze ook nog winst maken..

Verder moet je jezelf niet rijk rekenen qua korting. Die wordt over de kale prijs berekend, niet over de uiteindelijke consumentenprijs. In die prijs zit een flinke post BPM (voor de DSG versie bijna 7000 euro) en daar krijg je natuurlijk geen korting over.

Misschien moet je maar vast beginnen met een bloemetje voor je vrouw te kopen. Je hebt nog even de tijd om haar gunstig te stemmen! :D
CarbonMK6

Bericht door CarbonMK6 »

artware schreef: Misschien moet je maar vast beginnen met een bloemetje voor je vrouw te kopen. Je hebt nog even de tijd om haar gunstig te stemmen!
Ik denk zomaar dat er niets anders op zit! :roll: Thnx voor de info.
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

CarbonMK6 schreef:Vet dat er al wat mensen zijn die hun MK7 GTI hebben besteld. Ben erg benieuwd naar de eerste foto's. Zelf word ik eind deze maand gebeld door Martin Schilder Alkmaar. De GTI die zij in de showroom krijgen zou gebouwd worden in week 19. Verwacht hem dus binnen nu en 2 weken.

Rij nu nog een MK6 GTI en wil die als het even kan graag inruilen op een MK7 GTI, maar ben nog een beetje huiverig wat betreft de inruilprijs.

Mijn opties:

NL VW Golf MK6 GTI 3drs DSG, BJ 30-09-2009
Carbon Gray Metallic
18" Detroit (origineel)
RNS510 nav
Leder Vienna
Spiegelpakket
Licht & zicht pakket
MF Stuurwiel
Schuif-kanteldak
Aut. dimmende binnenspiegel
2-Zone CC,
Extra verlaagd (origineel nog in bezit)

Schadevrij, dealer onderhouden, geen putjes (dus strak in de lak) 76000km.

Ik verwacht zelf zo'n 24/25000 (MK5 GTI kreeg ik na 5 jaar nog 20000 voor) en de nieuwe GTI had ik ongeveer berekend op 41.000. Nu las ik hier ook nog ergens dat er zo nu en dan een korting tot max 10% kan worden gegeven, dus uiteindelijk hoop ik iets van 12.500 bij te moeten leggen. Is dit reeel?

Wat is normaal? Zijn er hier mensen die een indicatie hebben? Of kunnen aangeven wat zij ongeveer terugkregen voor hun oude MK6?
25k kun je vergeten. Je mag je handjes dichtknijpen als je 20k krijgt. Ik heb mijn GTI ingeruild voor 25k. Hij was van 2011 met 50k op de teller en ook aardig wat opties (nieuwprijs excl tuning en accessoires 40k). Ik ben bij vrij veel dealers geweest (ook VW), die 25k was een uitschieter. Gemiddeld zat ik op 22k.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Patrick Verhoeff
Type auto: Golf MK7 GTI Perf.

Bericht door Patrick Verhoeff »

25k kan je echt vergeten.

Ik loop al jaren bij Pon in Amersfoort en krijg daar altijd een nette inruil prijs en mijne heb ik ook ingeruild een dikke mk6 met veel opties en 42000 kilometer op de teller en ik kreeg er 20k voor en mijn verkoper heeft nog extra 1000 euro gegeven omdat ik een goede klant bent en er ook veel mensen heen gestuurd heb.
Dus uiteindelijk 21k op een nieuwe Performance van bijna 50k.
En 10 % korting kan je denk ik vergeten, ik heb met pijn en moeite 8 % gehad.

Dus denk dat je eerder tussen de 18 en 20 bij moet leggen.
black gti
Type auto: mk7 gti 230 + T5 GP

Bericht door black gti »

Patrick Verhoeff schreef:25k kan je echt vergeten.

Ik loop al jaren bij Pon in Amersfoort en krijg daar altijd een nette inruil prijs en mijne heb ik ook ingeruild een dikke mk6 met veel opties en 42000 kilometer op de teller en ik kreeg er 20k voor en mijn verkoper heeft nog extra 1000 euro gegeven omdat ik een goede klant bent en er ook veel mensen heen gestuurd heb.
Dus uiteindelijk 21k op een nieuwe Performance van bijna 50k.
En 10 % korting kan je denk ik vergeten, ik heb met pijn en moeite 8 % gehad.

Dus denk dat je eerder tussen de 18 en 20 bij moet leggen.
dus je hebt als ik het goed begrip 21k inruil gehad en nog eens 8% korting das knap zit je toch dicht bij de 25k inruil :mrgreen:

lukte me niet inruilen en korting
LucaGTI
Type auto: Golf GTI VII

Bericht door LucaGTI »

Ik ben eerst bezig geweest met de inruil. Toen ik het gevoel had dat ik op de max zat van mijn inruil ben ik bezig geweest om extra opties gratis te krijgen. Dit lukt. Uiteindelijk werd dit oude offerte weg gezet als korting.

Wij als consument betalen de netto prijzen voor de opties. Krijg je een "gratis" optie dan betaalt de dealer de bruto prijs. Ze geven liever kortingen in de vorm van opties dan daadwerkelijke euro's als "korting"

Op de definitieve rekening kwam de inruil ( wel met mijn goedkeuring) op een veel lager bedrag te staan 8-)

Belastingtechnisch voordeliger voor de dealer. Of nu links of rechts om, het gaat om wat onderaan de streep staat wat je moet bijbetalen. En hoe de dealer het op papier willen zetten zou mij een worst zijn als (marge) consument.

Uiteindelijk bijna 27k voor mijn RS. De meeste inruilprijzen waren beduidend lager :evil:
CarbonMK6

Bericht door CarbonMK6 »

sitechris schreef: 25k kun je vergeten. Je mag je handjes dichtknijpen als je 20k krijgt. Ik heb mijn GTI ingeruild voor 25k. Hij was van 2011 met 50k op de teller en ook aardig wat opties (nieuwprijs excl tuning en accessoires 40k). Ik ben bij vrij veel dealers geweest (ook VW), die 25k was een uitschieter. Gemiddeld zat ik op 22k.
Nieuwprijs van mijn GTI was overigens 43.000. Wel "2" jaar ouder dan die van jou idd. We gaan het zien. Bepaalde opties hoef ik iig niet meer (schuif-kanteldak, leder). Enige wat ik wil is spiegelpakket, navigatie, parkeersensoren en de performance. Ik zie wel wat ze voor mij kunnen betekenen.

Ik ga sowieso shoppen. Bij Martin Schilder kreeg ik voor mijn type 5 GTI ook maar 16.000 terug (die was 5 jaar oud toen ik m inruilde), terwijl ik in Culemburg (De Waal Autogroep) bijna 20.000 terugkreeg. Dat was nog een geimporteerde ook, met aftermarket RNS510 en neppe 18" detroits (zat standaard 17" onder en dat vind ik geen gezicht). Scheelt dus enorm.

Als het nieuw niet lukt, wacht ik de eerste 2e handsjes wel af bij de dealer. Of ik moet mijn vrouw idd nog zo gek krijgen. Eerst maar eens wachten tot hij bij Martin Schilder in Alkmaar staat. Het is graag of traag, ik rij als het moet nog wel ff door met de type 6 GTI. Blijft een heerlijke wagen. Maarjah... Die 7 is wel erg verleidelijk!

P.S. Hier nog een nieuwe 0-100 video:

http://www.youtube.com/watch?v=1xtByb_SABY
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Mijn ervaring is dat op het moment je de eerste stap naarbinnen doet bij een dealer, je eigenlijk al verkocht bent. Natuurlijk ga je shoppen, meerdere offertes aanvragen etc, maar bij mij duurt dat proces geen jaar. Vanzelf gaat het meer kriebelen, een bodje komt in de buurt van wat je wilt, je gaat allerlei excuses verzinnen om te rechtvaardigen, je maakt een testritje waar je erg happy van wordt en voor je het weet zet je weer eens een krabbeltje. Maar de voorfun is wel fantastische fun, dus geniet ervan :)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
CarbonMK6

Bericht door CarbonMK6 »

sitechris schreef:Mijn ervaring is dat op het moment je de eerste stap naarbinnen doet bij een dealer, je eigenlijk al verkocht bent. Natuurlijk ga je shoppen, meerdere offertes aanvragen etc, maar bij mij duurt dat proces geen jaar. Vanzelf gaat het meer kriebelen, een bodje komt in de buurt van wat je wilt, je gaat allerlei excuses verzinnen om te rechtvaardigen, je maakt een testritje waar je erg happy van wordt en voor je het weet zet je weer eens een krabbeltje. Maar de voorfun is wel fantastische fun, dus geniet ervan :)
Klopt idd. Zo ging het ook met de MK6. Toch ff kijken, ouwehoeren. Uiteindelijk proefritje maken en toen waren we toch verkocht.
golfruud

Bericht door golfruud »

De Eibach Pro-kit is inmiddels verkrijgbaar voor de Golf 7 GTI. Verlagingswaardes zijn voor 25-30mm en achter 15-20mm.
Kosten van deze set (4 veren) zijn € 195,-
golfruud

Bericht door golfruud »

golfruud schreef:De Eibach Pro-kit is inmiddels verkrijgbaar voor de Golf 7 GTI. Verlagingswaardes zijn voor 25-30mm en achter 15-20mm.
Auto is nog niet binnen, maar de veren zijn al besteld. :D
bluetiger
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5

Bericht door bluetiger »

golfruud schreef:
golfruud schreef:De Eibach Pro-kit is inmiddels verkrijgbaar voor de Golf 7 GTI. Verlagingswaardes zijn voor 25-30mm en achter 15-20mm.
Auto is nog niet binnen, maar de veren zijn al besteld. :D
Ik ben benieuwd naar de voor en na foto's !

Ik twijfel toch nog heel erg over de kleur, wat vinden jullie van donkerblauw? foto's kon nog niet vinden, wel dit korte filmpje

-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
LucaGTI

Bericht door LucaGTI »

Even een vraagje over bochtverlichting (led mistlampen)

Als ik rechts of links af sla dan moeten de led's toch gaan branden???? Volgens mij doen ze dit niet???

Of doen ze het alleen bij het wegrijden?????
black gti

Bericht door black gti »

LucaGTI schreef:Even een vraagje over bochtverlichting (led mistlampen)

Als ik rechts of links af sla dan moeten de led's toch gaan branden???? Volgens mij doen ze dit niet???

Of doen ze het alleen bij het wegrijden?????
nee die branden ook als je rijdt als je links of rechts gaat maar tot een bepaalde snelheid ik dacht 40
en het is geen led maar halogeen bochtenverlichting
LucaGTI

Bericht door LucaGTI »

Dan moet ik beter gaan kijken. 8-)

Ik heb gekozen voor LED mistlampen als optie. Deze gaan toch ook branden?!
black gti

Bericht door black gti »

LucaGTI schreef:Dan moet ik beter gaan kijken. 8-)

Ik heb gekozen voor LED mistlampen als optie. Deze gaan toch ook branden?!
nee volgens mij branden die niet want je hebt statische bochtenverlichting die meedraait
en mistlampen die draaien niet mee
LucaGTI

Bericht door LucaGTI »

Wat gaat dan wel branden??? :shock:
black gti

Bericht door black gti »

LucaGTI schreef:Wat gaat dan wel branden??? :shock:
de lampen die aan de zijkant van je xenonverlichting zitten
LucaGTI

Bericht door LucaGTI »

Weer een VAG-com wens :D

Bochtverlichting icm led mistlamp
Patrick Verhoeff
Type auto: Golf MK7 GTI Perf.

Bericht door Patrick Verhoeff »

De LED mistlampen moeten wel branden met het insturen van de bocht maar dit moet je inschakelen in je menu.

Dynamische bochtverlichting aanvinken. Heb ik ook gedaan en bij mij gaan ze aan als ik de bocht instuur.

Gr, Patrick
black gti

Bericht door black gti »

Patrick Verhoeff schreef:De LED mistlampen moeten wel branden met het insturen van de bocht maar dit moet je inschakelen in je menu.

Dynamische bochtverlichting aanvinken. Heb ik ook gedaan en bij mij gaan ze aan als ik de bocht instuur.

Gr, Patrick
oke dus je kan dan kiezen tussen dynamische en statische bochtenverlichting
black gti

Bericht door black gti »

zo vandaag mijn nieuwe wielen opgehaald nu is het wachten op de GTI

Afbeelding
golfruud

Bericht door golfruud »

Mooie velgen Black gti, wat voor maat ?
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”