MFD2 RNS2 vervangen?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Patrickhd
Type auto: Golf 5 gti

MFD2 RNS2 vervangen?

Bericht door Patrickhd »

Goedenmorgen,

Heb nu mn golf 5 gti 8 maandjes en begin te merken dat ik uit gekeken raak op mn MFD2 RNS2.
Mn navigatie is volgens mij al een tijd niet meer up to date, ik dacht dat je er (muziek) dvd's mee kon kijken? maar niet dus.. ,
en vind dat je weinig aan de instellingen kunt doen.. qua achtergrond kleur enz.
Nu heb ik me er ook niet heel erg in verdiept maar voor zo ver als ik heb geprobeerd lukt me dit allemaal niet.
Dus heb beetje op internet rond gezocht en kwam deze tegen.

Ben benieuwd wat jullie mening hier over is, want de MFD2 RNS2 past (hoort) natuurlijk wel mooi in het interieur van de golf.

Deze zit er nu in , ik geloof dat dit een MFD2 RNS2 is?

Afbeelding

En kwam deze tegen op het internet.. Hij zou moeten passen in de golf V.
Afbeelding

Ik hoor de reacties graag tegemoet.

Gr. Patrick Hofland
Lean

Re: MFD2 RNS2 vervangen?

Bericht door Lean »

Zo aan de vorm te zien van de radio past die er wel in. Ik heb verder geen ervaring met dit type radio, maar ik zou als ik jou was eens een review lezen over de werking van het systeem (werkt het met een MF stuurwiel en MFA) en of het een beetje vlot reageert (dit kan tegenvallen bij de alternatieven).

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is om een RNS510 te kopen wat de opvolger is van je huidige systeem (MFD2 idd). Hiervan weet je gewoon dat het samenwerkt met de auto, maar ook hier zijn er wat nadelen m.b.t. functionaliteit.

- Rijdend DVD kijken moet worden vrijgeschakeld als je muziek dvd's wilt kijken
- interface heeft maar 3 kleuren: highline (grijs), sportsline (rood), premium (zwart)
- kans op powerdrain bij type C modelen of hoger bij GTI's van voor 2008
- diefstalgevoelig
Patrickhd

Bericht door Patrickhd »

Dankjewel voor de reactie!
Heb er voor de rest niet heel verstand van , maar staat wel bij dat ie stuurwiel bediening overneemt en er ook
een VW canbus bij zit.
Als iemand zit heeft om te kijken, staan hier de specificaties..( weet niet of ik een link er in mag zetten)

http://www.inbouwnavigatie.com/vw-navig ... -inch-wifi

Staat alleen niet bij dat ie dat schermpje in mn tellerklok overneemt.

In ieder geval al bedankt voor je reactie! Ga nu weekend weg dus zal het evt na het weekend wel weer lezen.
Fijn weekend.
Gr. Patrick Hofland
wehoo

Bericht door wehoo »

Misschien handig om aan te geven welk merk en type navsat het is. De meesten van deze, vaak exotische typen werken met Windows CE. (o.a. Zenec). Integratie in de auto kan, soms met aparte modulen.

Je was me net voor met de specs. Inderdaad een Windows CE. Maar merk en type ontbreken in de advertentie.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
yelti
Type auto: MK5 GTI

Bericht door yelti »

het is een beetje afhankelijk van wat je wenst.
Origineel vw: de rns 310 en rns510 (rns310 wordt minder vaak gestolen dan de 510)
Bij battery drain heb je een gateway met revisie L of hoger nodig.
Aftermarket
Om de radio degelijk te kunnen uitschakelen heb je canbus ondersteuning nodig.
De meeste zullen dit hebben, zoniet allemaal.
Bij battery drain heb je een gateway met revisie L of hoger nodig.
Wil je stuurwielbediening, dan moet dit expliciet vermeld staan, dit worden er doorgaans een pak minder.
De meeste merkenradio's(Pioneer, kenwood, JVC,...) hebben een aparte stuurwielmodule die ervoor zorgt dat je de stuurwielbediening kan gebruiken, maar verre van perfect voor zover ik heb gelezen.

Het wordt pas echt ambetant als je ook het middendisplay aan de praat wil krijgen.
Uit mijn zoektocht een jaartje geleden waren er enkel 2 modellen die volledige ondsteuning bieden voor middendisplay en stuurwielbediening:
Zenec zc-nc2010, zc-nc2011d waarbij deze de opvolger is van de eerste.
Ik heb zelf de nc2010 dit zijn mijn bevindingen:
- slechts 1 van de 2 antennes wordt gebruikt voor radio ontvangst
- de originele cd speler stopt met werken
- na de V11 update is de radio ontvangst redelijk, maar zeker niet zoals de originele mdf.
- scherm is ronduit slecht lezen bij volle zon, kan wat verbeterd worden als je als je de helderheid omhoog brengt.( bij navi kan je rekenen op het middendisplay)
- verlichting is wit, terwijl alles in de auto rood is, maar dat stoort me minder.
- wegwerken van de kabels is geen evidentie: je kan het beste alles inpakken in mousse zodat het niet ligt te rammelen.(geld wsl voor allemaal als er geen quadlock aansluiting is)
- ipod ondersteuning werkt zoals het hoort
- usb werkt ook goed maar duurt even voordat alle muziek is ingeladen
- bluetooth werkt vrij goed op voorwaarde dat de bijgeleverde micro gebruikt ( afhankelijk waar je hem plaatst kan dit wel heel wat werk zijn)
- updates van de navigatie maps gaat enkel via officiële weg.
- navi is zeer vlot in het berekenen van routes, 10x beter dan de mfd
- volume control gaat niet mee met de snelheid zoals bij de mfd
- minder diefstalgevoelig omdat deze minder snel verkocht worden.

De nc-2011d zou beter moeten zijn, die heeft oa ondersteuning voor de 2 antennes en is waarschijnlijk sneller, rood/witte verlichting.

als er nog iets is, vraag maar.
Succes met je zoektocht.
Patrickhd

Bericht door Patrickhd »

Erg bedankt voor je uitleg en moeite! Ik zal er idd nu ff over na denken en beter rond kijken.

Top!
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”