Eindelijk mijn 18" BBS CK's eronder gezet

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Timvgti

Eindelijk mijn 18" BBS CK's eronder gezet

Bericht door Timvgti »

Al sinds ik mijn mk5 gti heb (en dat is al zo'n 3 jaar) wilde ik ander velgen dan de net iets te kleine 17"" denvers.
Misschien ben ik in mijn (2ehands) zoektocht altijd wat krenteriger geweest, want zocht altijd onder de 1000,- euro en dan onbeschadigd, geen immitatie en mét goede A-merk banden.
Die eisen waren iets te veel van het goede en zodoende heb ik nooit velgen gevonden.
Een aantal weken echter tegen een set originele 18" BBS CK's aangelopen met goede (7mm) Conti Sportcontact 3 banden. Setje was keurig compleet met bbs bouten, bbs slotbouten, bbs logo's, bbs ventieldoppen, etc. Helaas had ook deze set wat last van vocht onder de blanke lak op de spaken en bij de harten (bekend kwaaltje).
Besloten de set te kopen en na wat inventarisatie te laten coaten bij Renoblast in Mijdrecht.
Gekozen voor een fraaie kleur zilver. In eerste instantie wilde ik gewoon ral9006 zilver, maar dit bleek toch wat 'flets' te zijn. Dus gekozen voor wat glanzendere lak.
Wielen zijn keurig ontlakt en daarna gepoedercoat (ik meen 3 laags en blanke lak). Resultaat is keurig.

De set rijdt érg goed. Zelfs beter dan 17". Ik denk dat dit komt omdat 18" net wat beter bij het karakter van de gti past.
Qua looks ben ik er erg blij mee. 18" is precies goed (comfort vs looks) en de wielkasten worden netjes gevuld (8J, ET44 met 225 brede banden).
Ik blijf er nog héél eventjes op rijden en dan gaan de winterbanden eronder (set op stalen velgen).
Ik kijk er al weer naar uit om ze van de lente weer terug te plaatsen.

Omdat de set helemaal goed bevalt staat mijn set BBS/VW 17" Denver velgen met goede Bridgestone Turanza banden dan ook te koop.
Hier het topic:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 878#p84878

En hier het resultaat van de velgen.
p.s.: Ook heb ik gelijk eindelijk mijn setje r32 achterlichten geplaatst. Die had ik ook al een tijdje liggen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Timvgti op 22 nov 2013, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Eindelijk mijn 18" BBS CK's eronder gezet

Bericht door kevin78 »

Staat hem goed zowel de velgen als de lampen... Zelf ook nog setje r32 lampen scoren binnenkort..
rabies

Bericht door rabies »

Blijft een super wiel, vind het vaak zelfs mooier staan dan CH. Snel wisselen, er ligt al zout!
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Meik
Type auto: Golf MK6 GTI DSG

Bericht door Meik »

Staat goed bij je auto!
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Bedankt mannen! Idd ga ik snel weer wisselen omdat er al zout ligt (gelukkig is poedercoating erg sterk).
Op foto's zie ik dat mijn gti trouwens lekker op zijn rug hangt, haha dat komt omdat de oude 17" denver's achterin liggen.
Als die er niet in liggen staat hij prima, maar nét iets te hoog, dus ja, het verlagen gaat wéééér kriebelen :mrgreen:
martin
Type auto: Golf V GTI

Bericht door martin »

Ziet er mooi uit man.
Gr. Martin.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Mooi setje hoepels onder je wagen.
Alleen nog een beetje lager en de auto is af.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
rabies

Bericht door rabies »

Once you drop, you can't stop!

Raakte net met mijn winterset (8J, et50 225) mijn voorscherm.. Hmm
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

rabies schreef:Once you drop, you can't stop!

Raakte net met mijn winterset (8J, et50 225) mijn voorscherm.. Hmm
Ik met et48 x 8,5j 19inch heb nergens last van.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
rabies

Bericht door rabies »

Ja het blijft vreemd, hele zomer met 215 band gereden op 8J ET42 , niks geraakt. Het is overigens alleen bij insturen en dan een kuiltje pakken. Geen draad meer op de schroefset. Volgende zomer 8,5J ET45 rijden, beetje stretchen, komt goed. Lekker belangrijk die schermen ;)
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

rabies schreef:Ja het blijft vreemd, hele zomer met 215 band gereden op 8J ET42 , niks geraakt. Het is overigens alleen bij insturen en dan een kuiltje pakken. Geen draad meer op de schroefset. Volgende zomer 8,5J ET45 rijden, beetje stretchen, komt goed. Lekker belangrijk die schermen ;)
Heb je wel het schroefje weg gehaald in de wielkuip ?

http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... +screw+mod
Groetjes Tonnie
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Mooie set Tim! Heb je je nieuwe achterlichten ook voorzien van de Tim-mod?

Wat heb je trouwens een schitterende kleur auto ;)
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Edition30 schreef:Mooie set Tim! Heb je je nieuwe achterlichten ook voorzien van de Tim-mod?

United Grey is DE kleur hè! ;-)
Ik heb de r32 achterlichten niet voorzien van de TIM-mod (vier brandende cirkels). Dit komt omdat er als het goed is bij dit type net wat minder inbouwdiepte is in het reflectordeel van de binnenste units dan bij de standaard gti achterlichten. Hierdoor kan ik er vermoedelijk net geen t10/w5w lampjes in plaatsen. Ik heb dan ook nog geen gaatjes in de achterkanten durven boren om te kijken wat de maximale diepte is.
Misschien dat ik het nog doe als het iets warmer is buiten. De aansluitingen/bekabeling ligt er tenslotte al keurig dus zo gepiept, mits het past.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Timvgti schreef:
Edition30 schreef:Mooie set Tim! Heb je je nieuwe achterlichten ook voorzien van de Tim-mod?

United Grey is DE kleur hè! ;-)
Ik heb de r32 achterlichten niet voorzien van de TIM-mod (vier brandende cirkels). Dit komt omdat er als het goed is bij dit type net wat minder inbouwdiepte is in het reflectordeel van de binnenste units dan bij de standaard gti achterlichten. Hierdoor kan ik er vermoedelijk net geen t10/w5w lampjes in plaatsen. Ik heb dan ook nog geen gaatjes in de achterkanten durven boren om te kijken wat de maximale diepte is.
Misschien dat ik het nog doe als het iets warmer is buiten. De aansluitingen/bekabeling ligt er tenslotte al keurig dus zo gepiept, mits het past.
Hé zit er verschil in de lampen, nooit geweten. Vind het wel een hele mooie modificatie (uniek, functioneel, mooi en veilig).
Ben benieuwd of het je gaat lukken.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
rabies

Bericht door rabies »

MkVI Nmgn schreef:
Heb je wel het schroefje weg gehaald in de wielkuip ?

http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... +screw+mod
Tuurlijk, alle mogelijke mods voer ik uit ;) Of ik vraag iemand te helpen zoals met de achterlichten. Die tim mod heb ik ook ;)
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Zit idd verschil in. Zelfs al bij de standaard achterlichten. Vw heeft gebruik gemaakt van verschillende fabrikanten: Valeo, hella, automotive lightning en nog eentje waar ik me de naam ff niet van herinner. Uiterlijk allemaal hetzelfde maar intern net iets anders. Bij de r32's mis ik dan ook aan die achterzijde die 'clipjes' die je met een plat schroevendraaiertje wat open kan klikken en daardoor intern de reflector wat dieper kan duwen zodat je wat meer diepte hebt voor de twee te plaatsen w5w lampjes met die fittingen die ik ervoor gekocht had (fittingen die ze ook gebruiken in flipperkasten).

Back on topic: set rijdt nog steeds geweldig! Iemand nog interesse in mijn te koop staande Denvers?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Vandaag ze weer ff schoon gemaakt. Damn wat gaat dat makkelijk.
Poedercoating bevalt echt een stuk beter dan 'gewoon gespoten'.
jellejelle

Bericht door jellejelle »

Ik ben zelf ook op zoek naar een setje bbs ch/ck velgen.
Maar twijfel een beetje over de maat.

Ik zie dat jij voor de 18" bent gegaan, vind jij dit precies goed? Of zeg je misschien achteraf dat je beter voor 19" had kunnen gaan..
Barto
Type auto: Golf mk5 GTI

Bericht door Barto »

Ha Tim,

Ziet er erg goed uit. Je hebt het goed gedaan. Mooie BBS'jes onder een mooie grey. Ik ben ook blij dat jij deze set onder je GTI heb liggen. Ik heb nl een zwarte MKV gti gekocht op 18" Detroits. Ik heb daarnaast nog een setje 18" BBS CK008 liggen, et45 :mrgreen: . Gezien jouw BBS'jes passen, zal dat bij mij ook passen. Die ene mm (et-waarde) zal niet het verschil maken.

Kun je mij vertellen wat het poedercoaten kostte bij Renoblast in Mijdrecht? Mijn BBS'jes moeten stoeprandschade vrij gemaakt worden en daarna wil ik ze in de kleur Gunmetal laten poedercoaten. Vandaar mijn interesse.

thx Barto
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”