Misschien ben ik in mijn (2ehands) zoektocht altijd wat krenteriger geweest, want zocht altijd onder de 1000,- euro en dan onbeschadigd, geen immitatie en mét goede A-merk banden.
Die eisen waren iets te veel van het goede en zodoende heb ik nooit velgen gevonden.
Een aantal weken echter tegen een set originele 18" BBS CK's aangelopen met goede (7mm) Conti Sportcontact 3 banden. Setje was keurig compleet met bbs bouten, bbs slotbouten, bbs logo's, bbs ventieldoppen, etc. Helaas had ook deze set wat last van vocht onder de blanke lak op de spaken en bij de harten (bekend kwaaltje).
Besloten de set te kopen en na wat inventarisatie te laten coaten bij Renoblast in Mijdrecht.
Gekozen voor een fraaie kleur zilver. In eerste instantie wilde ik gewoon ral9006 zilver, maar dit bleek toch wat 'flets' te zijn. Dus gekozen voor wat glanzendere lak.
Wielen zijn keurig ontlakt en daarna gepoedercoat (ik meen 3 laags en blanke lak). Resultaat is keurig.
De set rijdt érg goed. Zelfs beter dan 17". Ik denk dat dit komt omdat 18" net wat beter bij het karakter van de gti past.
Qua looks ben ik er erg blij mee. 18" is precies goed (comfort vs looks) en de wielkasten worden netjes gevuld (8J, ET44 met 225 brede banden).
Ik blijf er nog héél eventjes op rijden en dan gaan de winterbanden eronder (set op stalen velgen).
Ik kijk er al weer naar uit om ze van de lente weer terug te plaatsen.
Omdat de set helemaal goed bevalt staat mijn set BBS/VW 17" Denver velgen met goede Bridgestone Turanza banden dan ook te koop.
Hier het topic:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 878#p84878
En hier het resultaat van de velgen.
p.s.: Ook heb ik gelijk eindelijk mijn setje r32 achterlichten geplaatst. Die had ik ook al een tijdje liggen...