Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Je kan een 16v (kr/pl) bouwen die 190 pk doet en toch nog 1 op 13 rijdt. Maar niet met webers.
Dan zal je met een vw motorsport mengelteiler aan de gang moeten. Die dingen zijn alleen een beetje heel erg schaars.
Zou niet weten wie zo'n ding in de schuur heeft liggen.......Of toch
Dan zal je met een vw motorsport mengelteiler aan de gang moeten. Die dingen zijn alleen een beetje heel erg schaars.
Zou niet weten wie zo'n ding in de schuur heeft liggen.......Of toch
Golf MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
nou weet ik dat jij m hebt liggenSpuugemmer schreef: Zou niet weten wie zo'n ding in de schuur heeft liggen.......Of toch
maar ik ga mij er nu eerst in verdiepen wat dat voor n ding is… [nooit van gehoord namelijk]
Laatst gewijzigd door Erics op 28 mar 2014, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Idd die hebben hun cams heel goed gedocumenteerd. Ik heb verschillende uitdraaien voor mij liggen en dat alleen al vind ik erg prettig. Ze doen niet zo spastisch over hun "geheimen".Spuugemmer schreef:Compressie kan sowieso naar 11:1.
Setje verse stoters kan sowieso geen kwaad.
Kijk ook even bij cat cams. Die hebben hele mooie nokkenassen profielen voor KR motoren.
Cat Cams lijkt mij wel wat.
Ik heb er helemaal geen verstand van, behalve dat ik ruim onder de 300 graden moet blijven om er voor te zorgen dat de upgrade niet volledig uit de klauwen gaat lopen met allerlei aanpassingen die wij voor het gebruik toch niet zullen aanspreken.
ik dacht de volgende cams [7661221]
inlaat 283° hydraulisch
uitlaat 279° hydraulisch
moeten wel andere veren bij.
Laatst gewijzigd door Erics op 28 mar 2014, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
@Spuugemmer,
ik zag in een ander topic dat je dezelfde nokkenassen in je GTI mk2 had liggen.
Een setje webers maakt het geluid dan nog mooier verwacht ik
en die 1 op een emmer benzine… tja, dan blijf ik wel op de standaard automaat rijden van mijn mk7, dan compenseer ik het verbruik wel weer [het is net die VW reclame, gewoon een goed tegenargument verzinnen]
ik zag in een ander topic dat je dezelfde nokkenassen in je GTI mk2 had liggen.
Een setje webers maakt het geluid dan nog mooier verwacht ik
en die 1 op een emmer benzine… tja, dan blijf ik wel op de standaard automaat rijden van mijn mk7, dan compenseer ik het verbruik wel weer [het is net die VW reclame, gewoon een goed tegenargument verzinnen]
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
nu eerst maar eens een rondje bellen en tuners bezoeken met de cilinderkop.
wordt vervolgd….
wordt vervolgd….
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Dit zijn die nokkenassen op een verder standaard KR onderblok.
Nieuwe stoters kleppenzittingen geslepen en kop schuingevlakt.
Dit was met VWMS mengelteiler en dan de originele ontsteking met aangepaste ontstekings ecu. de toerenbegrenzer staat op 7800 toeren.
Golf MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Ik had het filmpje gezien, klinkt heel gezond!Spuugemmer schreef: Dit zijn die nokkenassen op een verder standaard KR onderblok.
Nieuwe stoters kleppenzittingen geslepen en kop schuingevlakt.
Dit was met VWMS mengelteiler en dan de originele ontsteking met aangepaste ontstekings ecu. de toerenbegrenzer staat op 7800 toeren.
7800 rpm, slik, en dat met een standaard onderblok?
Zijn die onderblokken (lees drijfstangen) dan zo sterk?
['t is nogal wat 7800rpm, en dat met standaard (?) hydraulische (?) klepstoters…]
By the way,
Hoe trok jouw GTI met die setup door de toeren in de 4e versnelling?
PS Kronenburg adviseert het KMS systeem, heb contact gehad met John (op aanraden van jou, thanks).
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Ja KMS is natuurlijk verschrikkelijk mooi en ook heel erg leerzaam voor je zonen. Omdat ze zo op een leuke manier in aanraking met motormanagement systemen.
Liep prima door.
Het was allemaal de max van het standaard spul. Het was gewoon de grens opzoeken en als het stuk ging nou jammer dan dan maar weer wat nieuws bouwen. Maar motortje heeft het prima gedaan en reed erg leuk. Neemt niet weg dat net ff iets meer het nog leuker zou maken.
Liep prima door.
Het was allemaal de max van het standaard spul. Het was gewoon de grens opzoeken en als het stuk ging nou jammer dan dan maar weer wat nieuws bouwen. Maar motortje heeft het prima gedaan en reed erg leuk. Neemt niet weg dat net ff iets meer het nog leuker zou maken.
Golf MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Willen jullie mij op weg helpen svp?
Welk merk uitlaatspruitstuk 4-2-1-past tussen het 16v blok en de originele 8v uitlaat?
Welk merk uitlaatspruitstuk 4-2-1-past tussen het 16v blok en de originele 8v uitlaat?
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Die zag ik laatst toevallig bij Bolku tuning toen ik op zoek was naar een powersprint spruitstuk. Kijk maar eens hier:
http://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-2 ... 1-16V.html
Heb er zelf geen ervaring mee, maar de andere heren hier waarschijnlijk wel
http://www.bolku.nl/Webwinkel-Product-2 ... 1-16V.html
Heb er zelf geen ervaring mee, maar de andere heren hier waarschijnlijk wel
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Probeer een supersprint te vinden. Die zijn qua kwaliteit beter dan powersprint. Komen uit dezelfde fabriek echter materiaal is van mindere kwaliteit.
Golf MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
yep, genoteerd, dank je wel!Spuugemmer schreef:Probeer een supersprint te vinden. Die zijn qua kwaliteit beter dan powersprint. Komen uit dezelfde fabriek echter materiaal is van mindere kwaliteit.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Laatst gewijzigd door Erics op 04 apr 2014, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Is deze set mooi passend voor de mk1? Dan heb ik graag het adres waar je deze besteld hebt.
Ziet er namelijk bijzonder goed uit!!
Ziet er namelijk bijzonder goed uit!!
Groet RobvR
- jwbakkenes
- Berichten: 866
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
- Type auto: BMW 550i
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Mooie matten Eric, zijn de kleine dingen die zo'n GTI afmaken.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
http://www.automatten4you.nlRobvR schreef:Is deze set mooi passend voor de mk1? Dan heb ik graag het adres waar je deze besteld hebt.
Ziet er namelijk bijzonder goed uit!!
kleurencombinaties, plaats van de tekst etc allemaal zelf te bepalen, je krijgt hoe je het hebben wil met buitengewoon goede nazorg, op tijd geleverd en geïnformeerd over de status van de levering.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Gisteravond nog een 4-2-1 spruitstuk gescoord, hoop dat ie goed is, ziet er een beetje vies uit, maar dat komt met een 1200 nat-schuurpapiertje wel in orde.
Toch ook wel bijzonder dat ik van de 5 formele aanvragen (8 dagen geleden) voor het tunen van de kop en het onderblok, slechts 1 reactie heb gekregen: "bedankt voor uw aanvraag, we komen er zo snel mogelijk op terug"
Schijnbaar hebben ze het te druk in deze tijden… zal mij benieuwen wanneer ik iets hoor.
Toch ook wel bijzonder dat ik van de 5 formele aanvragen (8 dagen geleden) voor het tunen van de kop en het onderblok, slechts 1 reactie heb gekregen: "bedankt voor uw aanvraag, we komen er zo snel mogelijk op terug"
Schijnbaar hebben ze het te druk in deze tijden… zal mij benieuwen wanneer ik iets hoor.
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Tja en dat in crisis tijdenErics schreef:Gisteravond nog een 4-2-1 spruitstuk gescoord, hoop dat ie goed is, ziet er een beetje vies uit, maar dat komt met een 1200 nat-schuurpapiertje wel in orde.
Toch ook wel bijzonder dat ik van de 5 formele aanvragen (8 dagen geleden) voor het tunen van de kop en het onderblok, slechts 1 reactie heb gekregen: "bedankt voor uw aanvraag, we komen er zo snel mogelijk op terug"
Schijnbaar hebben ze het te druk in deze tijden… zal mij benieuwen wanneer ik iets hoor.
Spruitstuk ziet er goed uit!
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Top. Dank je wel!Erics schreef:http://www.automatten4you.nlRobvR schreef:Is deze set mooi passend voor de mk1? Dan heb ik graag het adres waar je deze besteld hebt.
Ziet er namelijk bijzonder goed uit!!
kleurencombinaties, plaats van de tekst etc allemaal zelf te bepalen, je krijgt hoe je het hebben wil met buitengewoon goede nazorg, op tijd geleverd en geïnformeerd over de status van de levering.
Groet RobvR
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
is dit een Supersprint, kun je dat zien?yal schreef:
Spruitstuk ziet er goed uit!
Grt Yal
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Ik niet , mijn supersprint spruitstuk is voor een 8v motor en niet van RVS en heeft een langere voorpijp.Erics schreef:is dit een Supersprint, kun je dat zien?yal schreef:
Spruitstuk ziet er goed uit!
Grt Yal
Sorry ,
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Dat is zo te zien geen supersprint. Supersprint bestaat uit losse delen.
Neemt niet weg dat het eventueel mogelijk is dat ze door de jaren heen verschillende modellen hebben gehad.
Neemt niet weg dat het eventueel mogelijk is dat ze door de jaren heen verschillende modellen hebben gehad.
Golf MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Ondertussen ook de rijdersstoel bij een bedrijf gebracht voor reparatie van de linker wangen. De originele stof is natuurlijk veel zwarter dus heeft de leverancier van de stof dezelfde stof maar dan een fractie lichter toegestuurd. En die kleur is perfect passend.
Tevens wordt de zitting ietsje lager, zo'n 3 cm en vullen ze de rugleuning op zodat meer steun in de onderrug wordt gebracht.
't wordt nog eens wat…
Straks eerst een paar bezoekers voor nog wat oude onderdelen van mijn ex-Sierra RS Cosworth.
Toch wel een beetje spijt van dat ie weg is….
Daar was mijn Mk7pp echt niet tegen op gewassen. In alle 5 versnellingen is die 2 ltr turbo zo veel bruter, en dat voor een auto van 28 jaar oud. Moet er wel bij vertellen dat er geen restrictie waren destijds voor emissies
Tevens wordt de zitting ietsje lager, zo'n 3 cm en vullen ze de rugleuning op zodat meer steun in de onderrug wordt gebracht.
't wordt nog eens wat…
Straks eerst een paar bezoekers voor nog wat oude onderdelen van mijn ex-Sierra RS Cosworth.
Toch wel een beetje spijt van dat ie weg is….
Daar was mijn Mk7pp echt niet tegen op gewassen. In alle 5 versnellingen is die 2 ltr turbo zo veel bruter, en dat voor een auto van 28 jaar oud. Moet er wel bij vertellen dat er geen restrictie waren destijds voor emissies
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Tuningproject KR 1.8 16V voor een mk1
Ford RS modellen. Altijd een zwak voor gehad. Mooie auto.
Hadden we allemaal maar een grote schuur en een nog grotere zak met geld.
Hadden we allemaal maar een grote schuur en een nog grotere zak met geld.
Golf MK1 GTI
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten