Dogbone insert alternatief?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015, 11:53
Type auto: Golf MK5 GTI pirelli
Locatie: Gelderland

Dogbone insert alternatief?

Bericht door Mathieu »

Hallo allemaal

Ik heb een vraag, heb een half jaar rond gereden met een dogbone insert van powerflex de rode variant (diesel)

Toch irriteer ik mij mateloos aan de vibraties in de auto daardoor. Het optrekken vanuit stilstand en achteruit rijden!

Weet iemand een alternatief hiervoor?

Ik kwam deze tegen, iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

Afbeelding
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dogbone insert alternatief?

Bericht door NielsED30 »

Je vind een (relatief) zacht rubber te stug, dus wil je een metalen insert erin doen. Dat is nóg stugger :mrgreen:

Als die trillingen je vervelen is er maar 1 optie; origineel maken.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015, 11:53
Type auto: Golf MK5 GTI pirelli
Locatie: Gelderland

Re: Dogbone insert alternatief?

Bericht door Mathieu »

Daar heb je gelijk ik!

Ik heb hem er nu uit!
Merk je wel dat er wat meer speling in de aandrijflijn zit
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Dogbone insert alternatief?

Bericht door NielsED30 »

Klopt, en ook met een grotere downpipe word het aangeraden om een insert erin te doen, omdat de motor dusdanig kantelt dat het het flexibele gedeelte van de uitlaat kapot kan trekken. En ja, het word inderdaad allemaal wat stugger. Ik heb er een gele van PF in zitten, maar ik moet zeggen dat het totaal niet doordreunt naar binnen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Dogbone insert alternatief?

Bericht door BND »

Ik weet niet hoe oud de wagen is, maar door de leeftijd neemt de flexibiliteit ook wel af.

Ik heb een jaar af 2 terug nieuwe rubbers in het subframe gemonteerd.
Dat maakt ook een groot verschil, de oude van mij zaten vol haarscheurtjes.

Want die blokken moeten constant krachten opvangen, na verloop van tijd komt daar meer en meer speling op te zitten.

Die blokken moet je inpersen in je subframe en bestaat uit 2 delen, soort hockey pucs, als ik de vergelijking moet maken.

Maar het is wel een klusje, de rekbouten op het subframe had ik ook laten vernieuwen tijdens monteren.

In deze optiek blijft alles OEM en opnieuw strakker. Het is hetgeen je zelf wil doen natuurlijk.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Dogbone insert alternatief?

Bericht door Roy_GTI »

BND schreef:Ik weet niet hoe oud de wagen is, maar door de leeftijd neemt de flexibiliteit ook wel af.

Ik heb een jaar af 2 terug nieuwe rubbers in het subframe gemonteerd.
Dat maakt ook een groot verschil, de oude van mij zaten vol haarscheurtjes.

Want die blokken moeten constant krachten opvangen, na verloop van tijd komt daar meer en meer speling op te zitten.

Die blokken moet je inpersen in je subframe en bestaat uit 2 delen, soort hockey pucs, als ik de vergelijking moet maken.

Maar het is wel een klusje, de rekbouten op het subframe had ik ook laten vernieuwen tijdens monteren.

In deze optiek blijft alles OEM en opnieuw strakker. Het is hetgeen je zelf wil doen natuurlijk.
Jij bedoelt waarschijnlijk de draagarmrubbers die in dat aluminium blok zitten. Deze heb ik laatst ook vervangen. Ik zag met de APK dat er haarscheurtjes in zaten en ik heb ze preventief vervangen voor rubbers van de Audi S3. Dat zijn massieve rubbers. Dit stuurt direct een stuk strakker.

Is zoiets ook niet te krijgen voor de dogbone?
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Dogbone insert alternatief?

Bericht door Golf88 »

Als ik me niet vergis is er ook een powerflex rubber voor de dieselvariant te krijgen. Deze is minder stug dan de versie die je nu hebt en stugger dan de originele. Wellicht dat dateren oplossing kan zijn.
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2015, 11:53
Type auto: Golf MK5 GTI pirelli
Locatie: Gelderland

Re: Dogbone insert alternatief?

Bericht door Mathieu »

Ik heb vandaag de steun vervangen boven op de versnellingsbak
Deze was kapot ( veel speling )
Auto rijd nu weer als een nieuwe
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten