Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Klopt, en ook met een grotere downpipe word het aangeraden om een insert erin te doen, omdat de motor dusdanig kantelt dat het het flexibele gedeelte van de uitlaat kapot kan trekken. En ja, het word inderdaad allemaal wat stugger. Ik heb er een gele van PF in zitten, maar ik moet zeggen dat het totaal niet doordreunt naar binnen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
BND schreef:Ik weet niet hoe oud de wagen is, maar door de leeftijd neemt de flexibiliteit ook wel af.
Ik heb een jaar af 2 terug nieuwe rubbers in het subframe gemonteerd.
Dat maakt ook een groot verschil, de oude van mij zaten vol haarscheurtjes.
Want die blokken moeten constant krachten opvangen, na verloop van tijd komt daar meer en meer speling op te zitten.
Die blokken moet je inpersen in je subframe en bestaat uit 2 delen, soort hockey pucs, als ik de vergelijking moet maken.
Maar het is wel een klusje, de rekbouten op het subframe had ik ook laten vernieuwen tijdens monteren.
In deze optiek blijft alles OEM en opnieuw strakker. Het is hetgeen je zelf wil doen natuurlijk.
Jij bedoelt waarschijnlijk de draagarmrubbers die in dat aluminium blok zitten. Deze heb ik laatst ook vervangen. Ik zag met de APK dat er haarscheurtjes in zaten en ik heb ze preventief vervangen voor rubbers van de Audi S3. Dat zijn massieve rubbers. Dit stuurt direct een stuk strakker.
Als ik me niet vergis is er ook een powerflex rubber voor de dieselvariant te krijgen. Deze is minder stug dan de versie die je nu hebt en stugger dan de originele. Wellicht dat dateren oplossing kan zijn.