Auto meters, hoe wat en waar?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Edition30
Type auto: Edition 30

Re: Auto meters, hoe wat en waar?

Bericht door Edition30 »

Wilcoos schreef:Ja ik zit te kijken maar autometer is ook weer PSI volgens mij. :D

Ja, maar ook in bar en Celsius

Afbeelding
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

KlouxOne schreef:zo te zien vinden jullie de meters die ik heb gevonden niks.
Zeker niet. Is het nog nodig om los "harware" aan te schaffen of zit alles bij de meter inbegrepen?
Ik zal mij denk ik in deze laten volgen door wat jullie gaan nemen. Heb er zelf niet al te veel (geen) verstand van en momenteel niet echt de tijd om mij erin te verdiepen.
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Verlengsnoer schreef:
KlouxOne schreef:zo te zien vinden jullie de meters die ik heb gevonden niks.
Zeker niet. Is het nog nodig om los "harware" aan te schaffen of zit alles bij de meter inbegrepen?
Ik zal mij denk ik in deze laten volgen door wat jullie gaan nemen. Heb er zelf niet al te veel (geen) verstand van en momenteel niet echt de tijd om mij erin te verdiepen.
Je het nog wel hardware nodig om de sensoren Van de meters aan te sluiten. Sensoren en kabels zitten al bij de meters. Dit heb ik al uitgezocht. Dit is ook al besteld. En krijg ik van de week of volgende week binnen. Houder en meters ben ik al uit maar ik wacht graag nog even op jullie. Dan kunnen misschien bog wat met de prijzen doen! Is voor iedereen leuk natuurlijk
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar Chris zijn setup. Volgens mij gebruikt hij namelijk autometer.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Podi VEI systems is wel metric te bestellen :S

http://podi.ca/ExtraP2DualDual.aspx?Pro ... &GroupId=6
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Verlengsnoer

Wilcoos schreef:Podi VEI systems is wel metric te bestellen :S

http://podi.ca/ExtraP2DualDual.aspx?Pro ... &GroupId=6
Ik kom dan op 429 dollar uit. Met de koers van vandaag een kleine 303 euro.

Afbeelding

Ik vraag mij alleen af bijvoorbeeld de turbo druk lekker af te lezen is als je deze digitaal neemt, volgens mij schommelt die als een malle alle kanten op.
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Vind het persoonlijk wel "errug" duur voor wat metertjes?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Denk niet dat je dat wilt inderdaad. Zie wel dat je meer dan 2 meters wil? Waar ga je de rest laten? :)
Verlengsnoer

KlouxOne schreef:Denk niet dat je dat wilt inderdaad. Zie wel dat je meer dan 2 meters wil? Waar ga je de rest laten? :)
haha! dacht door hoe de site is opgezet dat je per meter, 2 waarden kan weergeven. Dus vandaar dat ik 4 "dingen" heb gekozen. Anders alleen een olie en turbo druk meter....
Verlengsnoer

GolfL schreef:Vind het persoonlijk wel "errug" duur voor wat metertjes?
Me 2. Zeg 300 voor de meters, als het tegen zit een euro of 60 voor de duane. Dan nog het inbouwen a 150 (wilde schatting).

Dat geld kan ik beter aan mij vrouw uitgeven. Daar heb ik veel meer lol/plezier van! :mrgreen:
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Verlengsnoer schreef:
KlouxOne schreef:Denk niet dat je dat wilt inderdaad. Zie wel dat je meer dan 2 meters wil? Waar ga je de rest laten? :)
haha! dacht door hoe de site is opgezet dat je per meter, 2 waarden kan weergeven. Dus vandaar dat ik 4 "dingen" heb gekozen. Anders alleen een olie en turbo druk meter....
Klopt, kunnen twee meters in 1, dus inderdaad in totaal 4 mogelijkheden/meters.

Vind ze zelf niet echt mooi, maar hoopte eigenlijk dat de analoge meters ook in metric te krijgen waren dan. Maar helaas niet kunnen vinden.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Waarom koop je dan geen losse column pod? http://www.esetuning.com/NewSouth-Perfo ... od-020.htm

En dan wel 2 metrische analoge meters.?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Dat is ook het plan, alleen nog niet de juiste metrische meters gevonden.

Genoemde stuur console van NSP moet je trouwens plakken. Bovenstaande van podi is dus beter.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Vind dit: http://www.glowshiftdirect.com/Tinted-7 ... auges.aspx

Weet niet of het wat is hoor ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Wilco, zoek anders is op eBay. Op stepper gauge, of LED gauge. Je komt van alles tegen. Kijk anders is naar depo racing. Dat zit een beetje tussen goed spul en rommel is. En hebben ook stepper motoren
Verlengsnoer

Ook wel sexy! van andere merken betaal je hier wel 4 keer meer hiervoor

http://www.ebay.nl/itm/Blue-Stepper-Mot ... 336dbf9511
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Ach er is zo veel keus. Deze had ik ook al gespot,inderdaad ook leuk
Verlengsnoer

Deze is dan weer leuk als je er 3 hebt, naast je turbo en olie druk meter! ;-)! Ik wacht wel even af waar jullie voor gaan (merk etc). De prijzen van het laatst geopperde merk zijn wel de helft goedkoper dan waar eerst naar werd gekeken. Zullen ze dan ook 2 keer minder nauwkeurig zijn vraag ik mij dan af?
KlouxOne schreef:Ach er is zo veel keus. Deze had ik ook al gespot,inderdaad ook leuk
Edition30

Bericht door Edition30 »

Over de kwaliteit. Er schijnen ook turbodrukmeters te zijn die blazen, zo realistisch zijn ze, of zou het komen doordat ze lekken :roll: :lol:
Gr. Renco

KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Verlengsnoer schreef:Deze is dan weer leuk als je er 3 hebt, naast je turbo en olie druk meter! ;-)! Ik wacht wel even af waar jullie voor gaan (merk etc). De prijzen van het laatst geopperde merk zijn wel de helft goedkoper dan waar eerst naar werd gekeken. Zullen ze dan ook 2 keer minder nauwkeurig zijn vraag ik mij dan af?
KlouxOne schreef:Ach er is zo veel keus. Deze had ik ook al gespot,inderdaad ook leuk
zijn niet minder nauwkeurig uitraad. maar ze zijn wel beter afgewerkt. sensoren zijn beter. etc je kan er ook meters van 2 tientjes inzetten als je dat wilt.
wehoo

Bericht door wehoo »

Ik heb sterk de voorkeur voor de Prosport Halo meters. Twijfel nog over welk type daarvan, met waarschuwing (waarschuwing niet instelbaar, maar volgens vaste waarde) of met waarschuwing, waarbij de waarschuwing d.m.v. een uitstekend knopje aan de zijkant instelbaar is. Dat laatste vind ik wel iets hebben, maar vind het knopje niet uitzien.
Als houder voel ik veel voor de houder links op je dashboardrand onder het raam. (2 meters te plaatsen). Redelijk eenvoudig om van daar uit de bekabeling weg te werken naar beneden. De Prosport meters hebben als voordeel, dat ze onderling koppelbaar zijn. Dit scheelt het leggen van aparte voedings- c.q. verlichtingskabels. Welk type-meter: ik ga voor turbodruk en oliedruk. (Heb zelf een E-mfa geïntergreerd in de fiscon met o.a. olietemp., watertemp. en voltmeter.)

De houder in die dashboardrand wordt geplakt maar kan ook met een klein parkertje vastgezet worden.
De houders in je A-stijl worden ook geplakt en met 1 parkertje vastgezet. Bekabeling is daar lastiger weg te werken en ik vind het 'zwevende' aanzicht niet bepaald mooi. (ieders eigen mening).
De houder op de stuurkolom bedekt je instrumentenpaneel. Zeker als je stuurwiel in hoogte wordt versteld. Dan gaat die mee in hoogte terwijl je bestaande instrumentenpaneel blijft staan. Ook deze houders worden (meestal) geplakt.

Een houder in de middenconsole valt voor mij af. Mijn 12 V aansluiting zou daardoor ontoegankelijk worden. Die wil ik niet missen of gaan verleggen.

Dasboardrooster-houders vallen voor mij af. Dit beïnvloedt de luchtuitstroming en luchtcirculatie teveel. Een goed werkend aircosysteem is afhankelijk van een goede doorstroming. Dit ook wat betreft de plaatsing boven de uitstroom van je rooster in het midden van je dashboard. Hier zit ook de aircosensor gemonteerd. Alhoewel ik dit wel een mooie oplossing vind. Maar het nadeel weegt voor mij zwaarder.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

Ik ga ver met je mee Wehoo, alleen twijfel ik nog een wel tussen de dashboard, of de stuurkolom houder. Die van Podi wordt niet geplakt, maar vervangt het bovenste deel van de stuurkolom.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
wehoo

Bericht door wehoo »

@Wilcoos.
Je bedoelt die dashboardhouder, links bij de voorruit, denk ik. (niet die op het airco-rooster).
En wat doet een stuurkolomhouder bij een axiale verstelling van je stuurkolom?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Edition30

Bericht door Edition30 »

@Wehoo,
Dacht dat de Osir De oplossing was, maar als je de 12V niet kan gebruiken vind ik het ook niet de oplossing. Ook het midden op je dashboard vind ik niet geweldig, daar je volgens mij een hoop van de luchtstroom negatief beinvloed.

Wat bedoel jij met de houder links bij de a-stijl, heb je daar een plaatje van?
Gr. Renco

Wilcoos

Bericht door Wilcoos »

wehoo schreef:@Wilcoos.
Je bedoelt die dashboardhouder, links bij de voorruit, denk ik. (niet die op het airco-rooster).
En wat doet een stuurkolomhouder bij een axiale verstelling van je stuurkolom?
Ja die bedoel ik. Maar eens zoeken naar betere plaatjes. De stuurkolomhouder schijnt niet hinderlijk te worden, voorzover ik gelezen heb.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”