Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
KlouxOne schreef:zo te zien vinden jullie de meters die ik heb gevonden niks.
Zeker niet. Is het nog nodig om los "harware" aan te schaffen of zit alles bij de meter inbegrepen?
Ik zal mij denk ik in deze laten volgen door wat jullie gaan nemen. Heb er zelf niet al te veel (geen) verstand van en momenteel niet echt de tijd om mij erin te verdiepen.
KlouxOne schreef:zo te zien vinden jullie de meters die ik heb gevonden niks.
Zeker niet. Is het nog nodig om los "harware" aan te schaffen of zit alles bij de meter inbegrepen?
Ik zal mij denk ik in deze laten volgen door wat jullie gaan nemen. Heb er zelf niet al te veel (geen) verstand van en momenteel niet echt de tijd om mij erin te verdiepen.
Je het nog wel hardware nodig om de sensoren Van de meters aan te sluiten. Sensoren en kabels zitten al bij de meters. Dit heb ik al uitgezocht. Dit is ook al besteld. En krijg ik van de week of volgende week binnen. Houder en meters ben ik al uit maar ik wacht graag nog even op jullie. Dan kunnen misschien bog wat met de prijzen doen! Is voor iedereen leuk natuurlijk
Ik kom dan op 429 dollar uit. Met de koers van vandaag een kleine 303 euro.
Ik vraag mij alleen af bijvoorbeeld de turbo druk lekker af te lezen is als je deze digitaal neemt, volgens mij schommelt die als een malle alle kanten op.
KlouxOne schreef:Denk niet dat je dat wilt inderdaad. Zie wel dat je meer dan 2 meters wil? Waar ga je de rest laten?
haha! dacht door hoe de site is opgezet dat je per meter, 2 waarden kan weergeven. Dus vandaar dat ik 4 "dingen" heb gekozen. Anders alleen een olie en turbo druk meter....
KlouxOne schreef:Denk niet dat je dat wilt inderdaad. Zie wel dat je meer dan 2 meters wil? Waar ga je de rest laten?
haha! dacht door hoe de site is opgezet dat je per meter, 2 waarden kan weergeven. Dus vandaar dat ik 4 "dingen" heb gekozen. Anders alleen een olie en turbo druk meter....
Klopt, kunnen twee meters in 1, dus inderdaad in totaal 4 mogelijkheden/meters.
Vind ze zelf niet echt mooi, maar hoopte eigenlijk dat de analoge meters ook in metric te krijgen waren dan. Maar helaas niet kunnen vinden.
Wilco, zoek anders is op eBay. Op stepper gauge, of LED gauge. Je komt van alles tegen. Kijk anders is naar depo racing. Dat zit een beetje tussen goed spul en rommel is. En hebben ook stepper motoren
Deze is dan weer leuk als je er 3 hebt, naast je turbo en olie druk meter! ! Ik wacht wel even af waar jullie voor gaan (merk etc). De prijzen van het laatst geopperde merk zijn wel de helft goedkoper dan waar eerst naar werd gekeken. Zullen ze dan ook 2 keer minder nauwkeurig zijn vraag ik mij dan af?
KlouxOne schreef:Ach er is zo veel keus. Deze had ik ook al gespot,inderdaad ook leuk
Verlengsnoer schreef:Deze is dan weer leuk als je er 3 hebt, naast je turbo en olie druk meter! ! Ik wacht wel even af waar jullie voor gaan (merk etc). De prijzen van het laatst geopperde merk zijn wel de helft goedkoper dan waar eerst naar werd gekeken. Zullen ze dan ook 2 keer minder nauwkeurig zijn vraag ik mij dan af?
KlouxOne schreef:Ach er is zo veel keus. Deze had ik ook al gespot,inderdaad ook leuk
zijn niet minder nauwkeurig uitraad. maar ze zijn wel beter afgewerkt. sensoren zijn beter. etc je kan er ook meters van 2 tientjes inzetten als je dat wilt.
Ik heb sterk de voorkeur voor de Prosport Halo meters. Twijfel nog over welk type daarvan, met waarschuwing (waarschuwing niet instelbaar, maar volgens vaste waarde) of met waarschuwing, waarbij de waarschuwing d.m.v. een uitstekend knopje aan de zijkant instelbaar is. Dat laatste vind ik wel iets hebben, maar vind het knopje niet uitzien.
Als houder voel ik veel voor de houder links op je dashboardrand onder het raam. (2 meters te plaatsen). Redelijk eenvoudig om van daar uit de bekabeling weg te werken naar beneden. De Prosport meters hebben als voordeel, dat ze onderling koppelbaar zijn. Dit scheelt het leggen van aparte voedings- c.q. verlichtingskabels. Welk type-meter: ik ga voor turbodruk en oliedruk. (Heb zelf een E-mfa geïntergreerd in de fiscon met o.a. olietemp., watertemp. en voltmeter.)
De houder in die dashboardrand wordt geplakt maar kan ook met een klein parkertje vastgezet worden.
De houders in je A-stijl worden ook geplakt en met 1 parkertje vastgezet. Bekabeling is daar lastiger weg te werken en ik vind het 'zwevende' aanzicht niet bepaald mooi. (ieders eigen mening).
De houder op de stuurkolom bedekt je instrumentenpaneel. Zeker als je stuurwiel in hoogte wordt versteld. Dan gaat die mee in hoogte terwijl je bestaande instrumentenpaneel blijft staan. Ook deze houders worden (meestal) geplakt.
Een houder in de middenconsole valt voor mij af. Mijn 12 V aansluiting zou daardoor ontoegankelijk worden. Die wil ik niet missen of gaan verleggen.
Dasboardrooster-houders vallen voor mij af. Dit beïnvloedt de luchtuitstroming en luchtcirculatie teveel. Een goed werkend aircosysteem is afhankelijk van een goede doorstroming. Dit ook wat betreft de plaatsing boven de uitstroom van je rooster in het midden van je dashboard. Hier zit ook de aircosensor gemonteerd. Alhoewel ik dit wel een mooie oplossing vind. Maar het nadeel weegt voor mij zwaarder.
Ik ga ver met je mee Wehoo, alleen twijfel ik nog een wel tussen de dashboard, of de stuurkolom houder. Die van Podi wordt niet geplakt, maar vervangt het bovenste deel van de stuurkolom.
@Wilcoos.
Je bedoelt die dashboardhouder, links bij de voorruit, denk ik. (niet die op het airco-rooster).
En wat doet een stuurkolomhouder bij een axiale verstelling van je stuurkolom?
@Wehoo,
Dacht dat de Osir De oplossing was, maar als je de 12V niet kan gebruiken vind ik het ook niet de oplossing. Ook het midden op je dashboard vind ik niet geweldig, daar je volgens mij een hoop van de luchtstroom negatief beinvloed.
Wat bedoel jij met de houder links bij de a-stijl, heb je daar een plaatje van?
wehoo schreef:@Wilcoos.
Je bedoelt die dashboardhouder, links bij de voorruit, denk ik. (niet die op het airco-rooster).
En wat doet een stuurkolomhouder bij een axiale verstelling van je stuurkolom?
Ja die bedoel ik. Maar eens zoeken naar betere plaatjes. De stuurkolomhouder schijnt niet hinderlijk te worden, voorzover ik gelezen heb.